torsdag 17 december 2009

schema justering

Har blivit upplärd på schema justering tillsammans med Merja igår och idag. Idag fick en kollega gå och hämta en magsjuk dotter på dagis så jag fick lov att hoppa in och jobba lite. Ja vad säger man. Blev ju lite pengar iaf.
Annars måste jag slå in julklappar, handla paket till Bart och min bror. Slå in Heavens födelsedagspresenter. Göra tårtor, baka bullar och sockerkaka? När ska jag hinna göra allt detta?

Har askasst med pengar och inte blir det mera den här månaden. I Januari dock så kommer vi få in lite mera pengar.

Bart gör sin praktik, denna veckan tog han dock truckkort så nu är han klar med det och har åkt och hälsat på Arnout. Dom har ju blivit lovade arbete om de klarar praktiken så jag hoppas att dom håller det. Han tycker inte det är jättekul att arbeta där 6 - 15 varje dag och räknas som arbetskraft och bara får 150kr efter skatt :D Men men. bättre än 0 kr efter skatt, så resonerar vi.

Däremot så har han hört att de måste göra praktik på jul, juldagen, nyår och nyårsdagen och det hoppas jag VERKLIGEN inte eftersom de inte får betalt för storhelg då.

Heavens magsjuka värkar ha gett sig. Sömnen börjar bli dålig igen istället. Måste ta itu med att få tillbaka att hon somnar vid sju igen. Allting gick åt skogen nu när hon var sjuk ju.

Inatt var ja så nöjd. Jag vaknade 0220 och hon sov, dock vaknade hon 0240, hade bajsat, bytte och sen var hon VAKEN länge enda tills Bart kom 2 timmar senare och undrade varför Heaven skrek, då somnade hon direkt.

Igår fick hon tag i en tomat. Blev rödprickig över magen ut mot ryggen. Röda blossande kinder, röda svullna läppar och röda stora märken på benen. Stackarn. Så kliade säkert på henne inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar