onsdag 13 januari 2010

13 Januari 08:30

Idag är min föräldraledighet officielt över. Det känns.. Konstigt? Jag vill inte sluta vara föräldraledig men jag vill börja arbeta.. Har dock arbetat mycket och skulle gärna fortsätta så. Arbeta när det passar och jag har lust ;) Men nej. Nästa tisdag natt börjar allvaret. Börjar med långledigt. Skönt det.

I förrgår var jag och hämtade ut mitt nya körkort. Eftersom jag haft det gamla i 10 år.. Det känns G A L E T ! Känns inte som om det var 10 år sen jag tog körkort. Men jag har ju beviset i plånboken.

Pengar suger, ekonomi suger.

Har ju Barts mail från ams där de garanterar arbete efter praktiken och nu när han var till jobbpunkt Väst för att fylla i papper till fk så sa jobbpunkt väst att alla som gör praktik nu skall få arbete. Så vi får väl hoppas på det.
Man kan inte planera eller göra någonting. Bara betala räkningar. USCH. Jag hoppas vi får lite mera pengar den här månaden så att det blir någonting kvar när räkningarna är betalda. Vil bli av med min bil avbetalning SNARAST!! Annars är det 4 år kvar.. Lol. Men får B jobba kan jag betala bort hela på tre månader. Samma sak med en annan avbetalning jag har som är på ca 9tusen. Det är ju snabbt inbetalat om vi har två inkomster. En månad.. In med pengarna. Och vi är fattiga, men det har vi varit i ett år så det gör det samma.

Idag kommer Cecilia och Baby Todd på besök. Dock vet jag inte vilken tid. Hon hör väl av sig när de har vaknat.

Själv borde jag väl ta och duscha snart misstänker jag. Känner mig väldigt ofräsh. Är trött och slut.

H sover i sin säng hela nätterna men dock är det uppvak på nätterna så jag får springa dit och säga Godnatt Heaven och lägga henne ner.. Fast uppvaken har minskat betydligt. Tur är väl det.

ett av mina favoritköp från tradera är ett par svarta villervallabyxor. Dock är dom i storlek 80 så nu börjar dom verkligen bli för små. Dags att slänga ut dom snart igen då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar