onsdag 6 januari 2010

6 januari 18:52

Förra året var ett jobbigt år på många sätt. Ekonomiskt främst. FY fan vad ångest jag har haft vissa månader. Fy fan vad jag har haft ångest för att jobba när jag velat vara hemma med min flicka. Nu är hon ett år och jag har varit massa på jobbet för att vi ska kunna betala räkningar.
Däremot fick jag nya vänner. Två par från föräldragruppen som varit guld värda.
Förlorade nog lite vänner också. Men det känns som det kvittar.

På det här året så hoppas jag på att B får börja jobba. Han gör praktik på hilton nu och enligt ams skall alla som klarar praktiken få arbete. Praktiken är slut den sista januari och arbetet ska börja i februari, så alla där ute. Håll tummarna.

Min dotter är hopplös. Hur FAN ska man få henne att sova?
Igår somnade hon ca 19:30. Vaknade 12 gånger fram till 00,00. Då sov hon till 02. Vaknade. Då tog jag henne till mig på golvet, det brukar fungera. Det fungerade INTE! Klockan fyra la jag tillbaka henne i sin säng och hon gnällde och skrek till halv fem för att somna om igen!.

Idag på dagen har hon fått sova middag två ggr. Båda gångerna har vi lagt henne i sin säng och sagt och godnatt och lämnat rummet. Gått tillbaka om hon skrikit och sagt godnatt och hon har somnat. Ska göra så på nätterna med. Start på måndag. Bart ska låta mig sova när han kommer hem från praktiken.

jobb då. Jag jobbar inatt. Skulle ha jobbat igår natt men ingen barnvakt idag så Susanne bytte tur med mig. TACK! Känns ju värdelöst att ringa och inte kunna jobba bara för en sån grej.
Sen jobbar jag fredag och lördag natt med.
Stefanie kommer nästa helg och sen börjar jag jobba heltid. Dock börjar jag 13 januari men börjar med lediga dagar.

Dagis då? Ingen jävla dagisplats får jag heller.

Nej mycket ångest nu. Vill bara att livet ska vara lätt. Bara för en stund. Tänk om B kunde få jobb. Iaf som dom sagt. Då kan han gå med i facket och efter ett år kommer han kunna stämpla förhoppningsvis. Han får högre fp. Om vi någonsin skaffar flera barn.
Så vill jag att H ska få börja på dagis.! NU! Helst.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du ska prata med en läkare om Heaven. Om inte BVC bryr sig så får du väl gå vidare för det där är inte normalt för en 1-åring. Okej att man har perioder, men inte att man är så i flera veckor/månader i sträck.

    Förstår att ni har det jobbigt och håller såklart alla tummar och tår för att Bart ska få jobb och att Heaven ska få en dagisplats.. så är några bekymmer ur världen.
    Ring om du vill prata med någon.

    Kram på dig!!

    SvaraRadera