torsdag 18 februari 2010

18 februari 08:28

Jag skulle ju hospitera på IVA igår men blev inget för vi hade magsjuka igen. Suck, denna eviga kräksjuka! Snart är det vår iaf..

Hade min första nederländska diskussionsgrupp igår. Det var mycket trevligt. Var jag, lärare (Heavens hemspråkslärare i framtiden) och en till kvinna. Hon hade varit tillsammans med sin man i 20 år eller liknanade så hon kunde prata nederländska hon =) Men trevligt iaf. Vi pratade kräksjuka och det existerar inte i Belgien/Holland.
Deras uttal var "svårt" för dom pratar grötigare i Holland en i Belgien men jag ska nog lära mig igen. Ska ses en gång i månaden, dricka kaffe och prata nederländska.
Fick så gott kaffe!! En sån kaffemaskin där man använder "pads" och stoppar i. Damn vad gott det är. En sån vill jag ha. Hon sa att dom ej finns att köpa i Sverige så får väl se till att införskaffa en när vi är i Holland alternativt Belgien (om vi hittar någon där) någon gång. Dock så drack jag två koppar och hade sen ont i magen. Kräktes inatt. Har nog magkatarr. Borde kanske börja äta medicin mera regelbundet. MEn låt oss älska motillium. Vi börjar få slut på dom så vi måste köpa såna när vi åker till Belgien igen.

Har bestämt att vi ska ha nederländska här hemma på måndagar och svenska torsdagar eller dylikt.

Det snöar.. Ska det någonsin ge sig?

Nu ska jag byta en illaluktande blöja här ;) sen ska vi åka till lögarängen. Ska möta Karin, Nathan och Keegan där klockan 9. Inge dagis idag för tjejjen.

1 kommentar:

  1. Tråkigt att det inte blev IVA, men det kommer väl fler tillfällen!! Är supertrött på alla kräkor. Mådde skitilla i förrgår, hela dagen men kräktes inte.
    Nu är jag ledig nästan 2 veckor!!! Skönt!
    Kram

    SvaraRadera