tisdag 2 mars 2010

2 mars 18:07

Nu har vi träffat en läkare idag. Hon säger att jag måste bli mindre stressad för då sover H bättre. Jo tack JAG VET DET! Men hur ska jag bli mindre stressad över att hon inte sover bara så där?? Hon föreslog att jag ska ta mannen och åka på semester. Ja det lät väl trevligt men vet inte om det är genomförbart.
Sen skulle barnet undersökas för att se om det fanns några medicinska hinder till att hon sover. Och vad hittar dom. Jo vätska bakom trumhinnan. Vilket ser ut som efter en öroninflammation. Saken är att vad vi vet har hon inte haft någon inflammation i örat sen i november och läkaren sa att MAX tre månader kan man se svullnaden.
Vi var ju på barnakuten förra veckan och då blev öronen kollade och det fanns inget. ser dom olika eller vad?
Iaf är en remiss till önh skickad IGEN för att se om man ska göra hål på trumhinnan eller ej.

Annars har vi inte gjort mkt. Använde en jobbarkompis recept idag och lagade mat idag.

Ett jag fick på jobbet.
Varm smörgåstårta.
1 pkt hönökaka
2 pkt bacon eller 500g kassler.
en stor purjolök
champinjoner
2 burkar creme fraice (valfri smak, de brukade ha en vanlig o en typ paprika)
salt och peppar. en tjej hade cayenne peppear

Stek bacon/kassler. blanda i purjolök o creme fraice o allt sånt
varva hönökaka o smet. tre lager.lägg skivade tomater på det översta lagret. toppa medr iven ost. avsluta med valfri krydda. tex oreagano på osten. in i ugnen på 175grader tills osten smält.

Var helt ok.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar