lördag 17 april 2010

17 april 08:09

God morgon.
Torsdag till fredagsnatten var fruktansvärt tung. Herregud vad glad jag blev när klockan var nästan kvart i åtta och jag fick stämpla ut en halvtimme för sent. Hem och sov skööönt. Vaknade och vek tvätt och tvättade en maskin och dammsög. Ställde in nya badkaret i badrummet. Det är mindre men det kommer gå utmärkt iaf.

Sen kom mamma hit vid halv åtta. Meningen var att H skulle ha sovit men hon vägrade. Jag och Bart gick och åt spicy hot (riktigt romantiskt, haha) och sen såg vi Alice i Underlandet. Jag tyckte att filmen var fruktansvärt BRA!! Synd att den inte var i 3d, den hade hon var cool då. Den gick i 3d idag på eftermiddagen men idag har vi inte tid att gå på någon bio för att när Bart vaknar ska jag sova lite och sen ska vi åka till farmor och farfar och byta däck på bilarna och så ska jag ev ut ikväll. Eller ja hem till en kollega. Vi får se.

Mamma var här och var barnvakt som sagt igår. Hon funderade på att sova kvar me nbestämde sig för att hon skulle vara vaken när vi kom hem. När vi kom hem var det mörkt. Jag satt i 40 min o väntade för att se om hon bara hade lagt sig hos H för att H vaknat men mamma kom inte upp så tillslut så gick jag och la mig.. Kvart i sju väckte mamma mig och sa JAG somnade! :) haha. Nu har jag matat, tvätt och klätt H, sett på teletubbies. Serverat mamma kaffe (eller ja hon fick servera sig själv), tömt en halv diskmaskin, slagit igång tvätt, skurat toaletten i stora badrummet och båda handfaten plus dammtorkat. Tycker jag är bra gjort för att ha varit vaken i 1½ timme. :) Nu går en maskin tvätt som sagt som ska hängas, Bart ska få skruva ihop H´s kök. Jag undrar vad man behöver för utbildning för att förstå IKEAS manualer :) Hur jag en tittade och vred och vände på bitarna igår så fick jag det inte att gå ihop..
Nu kommer H o vill sitta knä. HEj så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar