onsdag 16 februari 2011

16 februari 19:28

Världens bästa farmor kom hit och var barnvakt till H när jag och åkte till doktorn. Vi fick även låna deras bil så slapp vi skrapa rutor. TACK och BOCK!

Kom dit. Jag hade frikort som jag misstänkte. Antingen kunde ja få tillbaka 180kr och så fick jag frikort till maj eller så strök hon ett besök och jag fick frikort till oktober men fick inga pengar tillbaka. Sa att hon kunde stryka ett besök :) Hellre frikort längre ifall det nu blir så att jag måste gå till läkare eller sjukgymnast efter förlossningen.
Iaf. In till läkaren.
Han hälsade. Sa hörde att du haft hosta och feber. Sätt dig där, dra upp tröjjan. Andas in djupt, lugna andetag. Knackade. Sa lungorna är rena. Har du hostmedicin. Ja mollipect hemma. Ja ta det. Återkom om några dagar om febern ej gått ner hejdå. Tog nog inte ens 2 min.

Sen var vi in på blixtvisit till BM. Magen hade växt lite men vet inte hur mycket och orkade inte fråga. Hjärtljud runt 146 och BT typ 150/90 avrundat. Sen var jag klar där med. Berättade om mensvärk och lite blod och så och hon sa att det kan ha startat men förmodligen inte. Fick ny tid på måndag.

Annars har vi inte gjort mycket idag. Jag drar mig för att hosta och andas in djupt för det gör ont. H har feber. Vi har nyss ätit middag och sen ska hon och B duscha så hon får känna sig mindre svettig när hon går och lägger sig.

I morgon händer inte mycket. Vill bara bli frisk nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar