måndag 21 februari 2011

21 februari 16:17

Var till BM. Som jag misstänkte har mitt BT börjat stiga. 160/77. Bra undertryck dock sämre övertryck. Men vi får väl se vad som händer. Intressant att se om det beror på att förlossning är på G. BM trodde nästan det men hon kan ju inte säga säkert. SF mått 36cm och bebis hjärtljud 150 slag/min. Fick ny tid på onsdag redan om jag inte är förlöst då sa BM och skrattade för att kontrollera BT mest antar jag. Eftersom jag har börjat få huvudvärk.
Har varit trött i magen sen igår nu men inga sammandragningar och inte ont. Bart har läst på ang detta inatt så han har stenkoll nu säger han. Lol.

Var även till Dr med Heaven. Hon har öroninflammation. Därför hon inte sover kanske då. Får bli både ipren och alvedon före sänggående.. MEN hur ska jag få i henne medicinen? Hon har glatt druckit sin medicin förut. Men nu tog hon 5ml sen spottade hon när hon fick mera. Hon ska ha 10ml 3 ggr dagl i 10 dagar!!!! Önska mig lycka till!.

Ska snart göra tacos. Blir ett varmt bad ikv och H ska duscha med B. Pratade med dagis och hade gått bra för H där så hon fick komma fast hon äter antibiotika.

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas bebis kommer snart för jag vill snuuusa på bebis :) senvtycker jag såklart att du har gjort ditt nu.

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Om det är penicillin så förstår jag Heaven, jag hatade att ta den och grät och gjorde allt för att inte få i mig den när jag var liten då jag jämt hade ögon/öroninflammationer. Försök förklara för henne att om hon tar medicinen så blir hon bättre :)

    SvaraRadera