tisdag 22 mars 2011

22 mars 10:39

Så idag är lilla H 2 år och 3 månader och hon sover inte på nätterna. När hon började krångla när hon var 8 månader sa alla att när hon fyller 1 år blir det bättre. Sen fick jag höra att när hon blir 2 år blir det bättre. När blir det bättre?

Hon sov hos mamma inatt och sov jättebra. Som alltid när hon sover där. Så alltså är det någonting här hemma som stör henne. Känns inte bra. Känner mig som en dålig mamma som inte kan få henne att sova och känner mig dryg som gnäller till folk om det. Tror inte att folk förstår hur jobbigt det egentligen är att tänka elaka tankar om sina barn.

Inatt så maraton ammade lilla L igen. Från ca 20,00 till 01,30.. Sen somnade han ÄNTLIGEN. Vaknade till vid 4, 6, 7, 8 för att äta igen. Det fungerar inte. Jag ger upp snart och ger lite ersättning på kvällen och ser om han sover lite. Jag kan inte vara vaken varje natt med båda två. Ifall H sov kunde jag ju stå ut med den lilla sömne jag får med L men eftersom inte hon heller sover.

Nej vet inte vad jag ska göra. Är slö och bitter.

Ska till BVC nu kl 11,30. Borde egentligen promenera. Kan ta max 35 min att promenera dit. Snabbare om jag inte hade ont i höften. Men gör jag det så kommer jag hem senare vilket innebär mindre tid för sömn och mamma kommer med H senast kl 15,00. Jag måste få hinna sova innan eftersom B jobbar kväll och H ska läggas ikv etc. Men som min kära vän Sandra sa så är sömnen viktigast.

Ingen tv blir det iaf. Det har jag tagit bort nu. Ska se om hon sover bättre. Vi brukar ju alltid titta på tv tillsammans innan hon ska sova. Men kanske är dumheter..

Jag önskar jag kunde somna. Vakna och vara ca 15kg lättare, fått en bröstoperation, inte ha mina svarta påsar under ögonen och vara pigg och fräsch och ha tålamod. Inte som nu när jag drömmer om ciggaretter varje natt.

2 kommentarer:

  1. Jag är också medlem i Viktklubb, jobbet betalade det, men motivationen är inte på topp när man har ont hela tiden precis :/

    SvaraRadera
  2. Jag önskar verkligen att det fanns något man kunde göra för er =/ Tycker så synd om er, man blir ju inte människa om man inte får sova =(..

    Kan inte din mamma ta henne några nätter? Förstår att man inte vill lämna bort henne bara sådär, men det kanske är värt det om hon nu sover när hon är där.. kanske hon kommer in i ett sömnmönster igen och sover bättre även hemma? Men det är kanske svårt om din mamma ska jobba? Hon bor inte kvar på b-hovda va?

    Usch.. som sagt, önskar att jag hade en lösning till er! Tycker att ni ska försöka kräva hjälp på bvc, kanske få komma och prata med någon som faktiskt KAN sånt där och som kan ge er bra råd och tips och stärka er.. För som det är nu så tror jag ingen av er kommer att orka speciellt länge till =/..

    Massa styrkekramar till er allihop!

    SvaraRadera