lördag 5 mars 2011

5 mars 07:41

Inatt har jag sovit bra faktiskt. Fortfarande helt slut men jag vet att jag var upp på toa vid 01, 03, 05,30. Sen har jag varit vaken lite där emellan men inte alls som nätterna före. H sov hela natten. Vaknade till en gång vid 04 och sa att hon frös så jag fick lägga på henne täcke.

Solen skiner. Man kan nästa tro att det är vår. Så idag är jag alltså i vecka 40+0. En dag över. Undrar om den kommer komma ut någon gång?
Min vän Sofia trodde att den skulle göra det om jag fick vila. Nu har jag vilat en hel natt. Nu kan den komma ut. Agneta var ju säker på att den kommer idag. Känns konstigt att tänka att en förlossning ska starta på dagen men den kanske kan göra det. Eller det vet jag ju att den kan.

Idag har vi inga planer alls. Min mamma kommer hit vid 11-tiden för hon vill träffa H men det är allt.

Förslag på vad man kan göra mottages tacksamt. Åka till Eskilstuna o shoppa kanske.

1 kommentar:

  1. Bebis kommer att komma ut. Det lovar jag dig. Jag kan tyvärr inte lova när men jag tror inte att du kommer behöva gå "tiden ut" alltså 42+2. Det vågar jag nästan lova dig. Din förra förlossning satte ju igång själv så då gör nog denna det också. Förstår att det är tungt nu. Ingen borde behöva gå längre än bf. Då borde kroppen förstå att nu är det dags :)

    SvaraRadera