onsdag 30 november 2011

30 november 07:08

Det är så mörkt ute. Kan inte snön komma nu så att man får lite ljus. Snö och några minusgrader är bättre än detta väder.

Jobbade kväll igår. Tog över som koordinator. Såg EXTREMT rörigt ut till en början men det ordnade som tur var upp sig. Schysst med extrapengar. Sen Heaven föddes har jag alltid mailat fk för att säga att dom ska ta bort en fpdag från mig om jag går in och jobbar och det gjorde jag i förrgår med. Bara det att då så godkände dom inte det utan fick till svar att jag måste ringa och säga mitt personnr på heder och samvete!! Men va fan. Jag kan väl ljuga lika mycket i telefon? Så jag mailade och frågade om det var nya regler och nu har dom vidarebefodrat mailet så vi får väl se.

Denna dagen bjuder på taco med Keegan och Karin. Lilla Lisa följer väl så klart också med men hon får nog nöja sig med bröstmjölk :)

Men först ska som sagt diskmaskin tömmas, frukost utdelas, kläder kläs på två barn, ta mig till dagis med H. Fylla i en jävla dagis lapp.

Har som sagt irriterat mig nu på deras NYA regler.

Jag var schysst och lämnade in ett schema i september som sträcker sig till jul. Enbart eftersom vi skulle åka bort.

När det var inlämnat blev det bestämt att den 29 november var stängningsdag och jag sa men kan inte H få komma på fredagen ist då. Nej det går inte. Du har sagt tis, ons och tors den veckan så att då får du EJ ändra.
Jävla skit!

Samma sak så ska dom ha luciafirande kl 06,30 den 13/12. Då tycker dom att vi ska komma. Sen hämta H FÖRE lunch. Finns inte en chans sa jag för då sover Leo middag. Ja då får du hämta efter lunch. Direkt efter. Ja men då lägger hon sig ju och sover middag. Jag tänker säga att jag kommer på lucia och sen går vi hem sen kommer hon tillbaka kl 9 och får gå till 14. Dom kan ju inte räkna luciafirandet i deras schemalagda timmar för i sånt fall räknar dom ju deras grötfest dom har på kvällstid också i deras schemalagda timmar.

Synd att det ska börja tjaffsas. Men jag ska diskutera det med. Som förra veckan hade dom olika temadagar. Heaven hade nog tyckt det varit jättekul att vara där på fredagen när det var sångstund för alla barnen. Men hon gick ju tis, ons och tors och på tis var det meditation eller nått sånt. Jag sa att hon hade nog gillat sången mera och dom sa ja men du får ju inte byta iaf.

Nej men då får dom schemalägga hela terminen på en gång.

3 kommentarer:

  1. Men vilken tur att jag trillade in i din blogg. Jag måste ju ringa fk! Har glömt hur långt jag tagit ut dagar och tänk om man bara inte fick utbetalt för att man glömt! hjälp!
    :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo chokladtävlingen är redan avgjord så du kan ta bort den.

    Ha en trevlig dag :)

    SvaraRadera