torsdag 15 december 2011

15 december 15:56

I morse tog Heaven upp vid frukosten att hon ville att jag skulle prata med fröknarna igen om att barnen inte får slå henne. Frågade när dom gjort det och hon svarade igår. Det var hennes tidsuppfattning. Igår så var hon hemma från dagis.

Efter att jag lämnat henne promenerade jag och Marina till öppna förskolan. Så fort Leo kommer dit börjar han låta som ett monster igen. Frågan är om han försöker visa sin manlighet eller nått. För samma inne hos Marina idag när han såg nya leksaker så var han tvungen att låta som ett litet monster. Kul hade vi iaf.

Därefter promenad till sjukhuset. Min kollega Maria har skänkt mig en telefon så SNART kan jag skicka normala sms igen. Känns ju helt underbart. TUSEN TACK till henne.

Promenad hem. Sen var jag slut i benen kan jag lova. Så mycket är mina ben vana att gå alltså.

In en stund sen lämnade jag Leo hos Marina för att åka och hämta bilen som var klar, hämtade upp H på dagis och sen en kopp ingefärs te.

Nu är mamma här så har hunnit med en del. Vikt in tvätt, slagit igång tvätt, gjort en köttfärssås som står och kokar och jag är helt slut.
Så trött så trött så jag vet inte hur jag ska stå ut tills kl blir 19.. Sen måste jag snart börja slå in julklappar. Födelsedagspresenter till Heaven. Baka till hennes kalas på söndag men jag orkar inte. Jag bara skjuter allt framför mig.

I morgon måste jag försöka mig på att baka.

Pepparkaksdegen har nog legat två veckor i kylskåpet nu men jag orkar inte. Undrar varför man är så matt hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar