torsdag 15 december 2011

15 december 16:01

Något jag har stört mig på idag så är det reklamen för vit jul. Klart att man inte vill ha föräldrar som super sig redlösa.

Jag tror nog att min farmor och farfar har druckit en snaps och en julöl VARJE jul vi har firat där sen vi var barn och jag kommer inte ens ihåg det. Att jag tänker på det nu och tror det är för att dom gjorde det förra året. Jag har aldrig märkt att dom blir konstiga, annorlunda, pratar högre, mera kramiga etc!

Klart att man inte ska vara redlös men denna noll tolerans som är i Sverige är så hysterisk ibland också. Jag läser dessa forum på familjeliv och ler i smyg ibland. Antar att jag får massa påhopp nu och socanmälningar på mig för att jag utsätter mina barn att flera i vårat julsällskap dricker en julöl till maten. Däremot är det ingen som går omkring hela julaftonen och dricker alkohol.

Jag dricker inte julöl eller snaps för jag tycker inte om det men inte störs jag av att andra gör det heller.

Har även sett i dessa forum att folk irriterar sig på såna som dricker lättglögg. För det innehåller alkohol och då är det inte någon vitjul. Var vill man komma med denna extrema nolltolerans.

1 kommentar:

  1. Det kanske beror på hur man själv vuxit upp. Min pappa har oftast varit skitfull på julafton. Det är inte så kul. Sen är det många som tycker att de bara dricker lite men man märker ändå skillnad, speciellt barn. De gillar inte när vuxna blir påverkade om det så bara är lite. Det finns så många andra tillfällen att dricka alkohol men behöver inte göra det på julafton =)

    SvaraRadera