fredag 23 december 2011

23 december 18:47

Intressant dag. Ringde ju som sagt 1177 i morse och sa att Leo hade feber igen och dom kopplade mig till FLM så fick jag läkartid.
Leo fick alvedon på förmiddagen så när vi kom till läkaren var han pigg och glad och jag skämdes nästan när halsen såg bra ut, öronen var bra och lungorna lät bra. Känns som om man inbillar sig nästan. Strep - a var negativt men däremot så var CRP 48 eller om det var 49 så en infektion var det iaf. Mindre än tio skulle det vara och runt 20 - 25 så kunde man misstänka virus sa läkaren men eftersom det var närmare 50 och han precis haft feber så blev antibiotika.

Det som är spännande med antibiotika är att man skall helst ge det en timme före mat eller två timmar efter mat. Om man äter i princip var 3e timme vaken tid när ska man då få i sig antibiotika?

Hoppas min prins blir frisk nu snart iaf. 40,3 hade han när vi kom hem från FLM.

Precis ätit middag och nu ska vi snart spela bingolotto med Marina. Dock tror jag att Bart går över till Zaare för att umgås :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar