måndag 16 januari 2012

16 januari 07:17

God morgon.

Igår blev det som sagt pannkakor till lunch sen badhuset. Vi var där i flera timmar och det slutade med att vi var i barnpoolen. Jag, Marina, Leo, Julian och Heaven. Heaven badade och hade skoj och helt plöstligt kräktes hon över mig och Marina. Antar att hon hade fått i sig för mycket vatten =)


Leo var mest intresserad av att hänga i kanten eller försöka ta sig upp. Det är dock mysigt att bada med honom för även om han gärna sitter i knä så kramas han inte ofta men i vattnet håller han sig fast för glatta livet =)



Heaven var lättroad. Lekte med en groda hela eftermiddagen. Eller ja den 4½ timmen vi badade :)




Efter massa bad är chokladkex på sin plats.



Även Leo fick smaka ett =)) Herregud nu är det bäst att någon börjar skriva ett familjelivsinlägg om att jag ger mina barn SOCKER!



Men är man liten som Leo så däckar man till slut i vagnen. Han och Julian sov middag en stund så jag och Marina simmade ca 25 min. Vi tog oss 19 längder. Det är pinsamt. När jag och Forslund gick på simskola tror jag vi simmade 40 längder på typ 25 min.. :) Ja man börjar visst bli gammal.

Meningen var att vi skulle åka hem och göra bakad potatis men vi var slöa så svängde in på MAX på vägen hem och Leo fick smaka sitt första pommes.. Nu är det nog ännu flera som tänker BARNMISSHANDEL! ;) Han tyckte det var gott iaf. När vi kommer till Belgien lär det bli ännu flera pommes för hans del =)

Jag och Bart började kolla på Game of Thrones (bättre sent än aldrig) igår och avsnitten är ju långa så blev bara två. Tyvärr. Längtar tills försäkringsmannen gått ikväll så vi kan se nästa avsnitt :)

1 kommentar:

  1. Akta så att inte alla förstagångs mammor eller de som inte har barn hör dig, för de brukar ju veta bäst ;) De skulle säkert ringa soc och prata barnmisshandel pga av en kaka :p

    Sist vi var på badhuset glömde jag nappflaska till M, så jag sköljde ur min pepsimugg och fyllde med vatten som jag gav henne med sked. Några kvinnor vid ett annat bort såg förfärade ut. De trodde väl att jag gav min bebis pepsi. Men om jag skulle ha gjort det hade det varit min sak inte deras :)

    SvaraRadera