onsdag 18 januari 2012

18 januari 07:30

Igår lämnade jag en lycklig Heaven på dagis. Åkte hem till Karin för en snabbfika och sen vidare tll min kollega Karin för att äta lunch. Pernilla (en annan kollega) var också där och vi tre fick barn med 2 veckors mellanrum så våra tre pojkar är ungefär lika gamla. Dock sov Leo när vi kom dit så han var lite blyg när dom väl kom igång att leka.

Tog en promenad runt Gryta och in en sväng på Gryta öppna förskolan och sen åkte jag och hämtade Heaven.
Hem, lagade middag och sen åkte jag iväg på Copeutbildning. Mycket spännande. Dne jag går är för föräldrar i barn från 3 upp till 12 år.
Igår så berättade dom bara lite om själva utbildningen som är åtta tisdagar men den verkar mycket spännande. Man ska diskutera sig själv som förälder och hur man bemöter barnen. Hur man ska kunna bemöta dom mera positivt för att få dom att lyssna och på så sätt slippa negativ energi (typ enkelt sagt).

Såg en film igår. En flicka som sitter och målar. Hon säger till sin pappa. "pappa titta vad jag har gjort". Pappan kommer in i rummet med en tidning och en kopp kaffe och sätter sig i en fåtölj bredvid och hummar till svar. Filckan säger igen "Pappa titta vad jag har gjort". "hmmm".. "pappa titta då".. "hmm"..

Så sen skulle vi diskutera vad pappan gjorde fel i den situationen. Vad som hade varit bättre att göra etc.

Nej blir nog intressant detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar