fredag 20 januari 2012

20 januari 09:38

Nu har jag retat upp mig igen. Ringde ju som sagt häromdagen till pedagogiska staben för att höra ang Leos dagisplats. Har sökt till 20 mars. Ställde mig i kö den 11 mars 2011 och han föddes den 8 mars 2011.. Så jag tycker inte jag ställt mig i kö för sent ;) Jag kunde ju inte räkna med att få någon plats i mars eftersom att det är platsbrist. Ok. Fine. Men nu när man läser i VLT att föräldrar blivit utan dagisplats trots att dom stått i kö för att kommunen tolkar lagen annorlunda? Det är ju helt jävla sjukt.

Jag menar om man söker till 1 april och dom då den 1 april börjar räkna 4 månader då är det senast 1 augusti man kan få plats. Vad är det för jävla dumheter?! Jag menar då ska man fan få söka till 1 januari fast barnen fyller åt tex i mars för att dom ska hinna ge en plats i tid.

Tycker även att det är fel att man ska vara TVINGAD att använda sina föräldradagar för att kommunen inte tillgodoser en dagisplats. Ok om det är några veckor eller att låt säga att MAX 30 dagar ska man vara tvungen att utnyttja sin föräldrapenning men sen borde kommunen kompensera eftersom det är dom som gör att man inte kan återgå till jobbet och man måste ta ut 5 dagar i veckan för att skydda sin SGI. Ska man inte få välja att ha längre sommarlov med barnen, ta sportlov. Whatever. För dom som nu har möjlighet till det. Ska man bli tvingad att använda sina föräldradagar för att kommunen inte tillgodoser förskoleplatser?

Nej nu har jag retat upp mig.

Jag önskar man fick ställa sig i kö DIREKT till förskolan man vill gå på och betala till dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar