lördag 28 januari 2012

28 januari 06:54

Jag säger då det. Vilken skillnad på mamma. La mig tidigt igår. Ostbågarna som fanns i skafferiet får vänta till någon annan kväll. Så före 21 sov jag. Jag vaknade kl 02 och gick på toa och strax efter det vaknade Leo för FÖRSTA gången. :) Bart gick dit och han fick 90ml ersättning och sen sov han till nu för drygt 2 min sen =) Nu sitter han på golvet med snutte och nappe och ser på svtB med Heaven.

Heaven sov HELA natten i sin säng och vaknade tyvärr 06 för att gå på toaletten. Vi pratade igår kväll om att om mamma eller pappa säger att det fortfarande är natt får hon lägga sig igen så hon följde med och la sig till kl kvart i sju ungefär. Dock kunde jag inte somna om då men iaf.

Nu sitter jag och har faktiskt blandat ihop en kaffelatte som jag tänkte dricka för att lyxa till det. Inte illa..


Tror att idag kan bli en bra dag nu när jag känner mig piggare. Pannkakor till lunch och sen till badhuset :)

Lite uppdatering. Tänkte på någonting som hände igår. Satt i cafet efter Heavens simning och hon åt pannkakor. Jag filosoferade över livet och hörde vad andra pratade om. En tjej som sa att "har du sett ?". Sen hör jag henne säga "nej vi ska på after work" och jag tänker after work, idag? Sen insåg jag att det var fredag. Kom hem och såg på face att en annan vän skrivit att han ev ville gå ut på pub och jag tänkte "Nu, är han inte klok. Klockan är ju åtta på kvällen". Fasiken vilken tråkig människa jag är. Jag vill inte att barnen ska växa snabbt däremot så önskar jag att dom var större ibland bara för att dom förmodligen sover bättre då och jag ibland skulle kunna åka iväg och dricka något glas vin med någon vän.. Anledningen till att jag vill att dom sover bättre är inte för att inte Bart skulle ta hand om dom om jag åkte för han skulle bli tvungen utan för att jag vaknar direkt dom vaknar och det är inte skoj att vakna en massa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar