måndag 9 januari 2012

9 januari 16:14

För drygt en timme sen. När Leo sov. Kom Heaven och satte sig i mitt knä och ville att ja skulle killa henne på magen. Frågade om hon hade ont i magen. Icke.
Hon la sig i soffan. Jag gick dit. Hon spyr ner. Tre av dynorna. Bara att plocka av allting.
Nu har hon kräkts 7 ggr på en timme typ och haft en diaree. Som tur är fick hon blöja. Har sprungit på toa ggr flera men inget kommit.

Dock höll hon på att somna på toaletten så hon ligger på en madrass på vardagsrumsgolvet i halvdvala och vaknar och kräks. Har bytt tre par pyjamasar hittils. Suck.

Har även tvättat en maskin, hängt en och kört en till och HANDtvättat min soffdelar som nu hänger och torkar. Fy fan säger jag bara.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Uppdatering 17:16

Heaven sover nu på golvet. Jag har pratat både med syster Emma och syster Karin för att få höra att hon är normal.

Hon har betett sig mycket märkligt och kramper är det värsta jag vet så antar att det är därför jag associerar allting till det.
Men när hon satt på toaletten var hon helt borta och ögonen ramlade ihop hela tiden så jag fick flera gånger gå dit och knuffa upp henne och skaka om henne.
Hon kräktes och jag gick till badrummet. När jag ommer tillbaka till vardagsrummet ligger hon utslagen på golvet. Får skaka henne rejält för att få en reaktion.

Ger henne lite vätskeersättning och ca 2 min efteråt så rullar hon bak ögonen och det börjar bubbla bubblor ur munnen på henne och jag får slänga henne åt sidan. Hon ar väl borta ca 20 sek. Nu sover hon iaf lugnt.

Ringer till försäkringskassan för att höra vad som gäller om Bart går hem från jobbet för att hjälpa till. Om han får det eller ej.

3 kommentarer:

  1. Hej!!

    Kommer mycket väl ihåg dig :) hur gick det sen? Mådde du dåligt hela tiden?

    Vad tråkigt att ni har kräktider :(

    Ja, jisses, nu är det dags för mig men jag mår bra. Ont som tusan i bäckenet och ichias... mycket näsblod och lite sånt, men går inte att jämföra med de tre andra. Så jag njuter faktiskt!!

    Kram!!! Och tack :)

    Ang Filippa.. har varit riktigt ritkigt tufft sedan i juni.. nu är hon försämrad igen. Så är nervös.

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman vad jobbigt hon fick det. Hoppas att hon får sova nåt inatt och att hon är piggare imorgon. Så jobbigt att se när barnen är så dåliga.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Usch så hemskt! :( Hoppas att hon blir frisk snart! Det är det värsta som finns, att se sina barn sjuka :(

    Kramar till er!
    Linnéa T

    SvaraRadera