torsdag 2 februari 2012

2 februari 19:37

Nu något nytt jag irriterar mig på.

Jag är fast anställd. Föräldraledig till 100%. Jobbar extra på min ordinarie avdelning på timmar!
Jag var hemma den 14/1 och 15/1. Den 14/1 blir karens och den 15/1 ska jag i normala fall ha 80%.

Jag får inte detta då jag är fast anställd och föräldraledig?!
Hade jag varit timvikarie hade jag fått det men eftersom det finns en anställning på mig kan jag inte få det utan att dom kvoterar mig vilket innebär att allt jag har jobbat i januari kommer ge mig ca 0 kr i lön för att jag ska få 80%.

Jag menar är reglerna så så är det men jag är jättesur! Så ringde facket så får se vad dom säger.

1 kommentar:

  1. Låter ju jättekonstigt. Ska timanställda få sjuklön borde ju du med få det.. Hoppas du får ut nåt bra av facket.

    Ang simningen så sa hon att man skulle ringa. Gick in på hemsidan och kan inte se där heller att man ska kunna boka online. Men det kanske kommer upp när platserna släpps på mån kl 0800.

    SvaraRadera