tisdag 7 februari 2012

7 februari 10:55

Funderade över hur mycket man eg ska kunna få ner feber och vad som är ok. H hade 41,2 i örat och 40,2 rektalt. Får ner den till 38,6 MAX trots fulldos ipren och alvedon. Googlade feber och barn och såg att får man ej ner febern eller om dom hallucinerar ska man kontakta sjukvården. Så tänkte jag ringer väl och hör efter då.

Ringde 1177 och fick höra att barn har hallucinationer när dom har feber. Jo jag vet sa jag . Man ska bara kontakta dom om man tror att hallucinationera har psykiska orsaker :) Ja fick le lite för mig själv för det är INTE vad sidan säger :) Alltså netdoktor och barntotal som jag läste på. :) Nej får hon över 41, blir okontaktbar eller får ont i nacken ska jag ringa tillbaka :)

Alltid skoj.

Bart följde med Heaven till sängen och jag väntar på att Leo tänker somna så jag får lägga mig och vila. Bart har redan somnat för han mår inte helt hundra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar