torsdag 21 juni 2012

21 juni 20:22

Vilken lång dag. Upp med barn. Bart gick till dagis. Dusch. Till FLM med Bart. Hans knä och lår blir sämre. Blev remiss till ortopeden och en massa blodprover. Sen in till BM för att kontrollera BT. Jag hade ställt in mig på att åka till löga med barnen så sa till BM att idag måste BT var bättre. Jo säkert. 160/105 fick hon det till och 1+ på protein så hon ringde till förlossningen så fick tid för kontroll kl 13.

Självklart skulle Bart vara på kemlab för ett blodprov kl 13..

Vi tog lunch på spicy hot. Ville eg äta på Laxmi men dom hade bytt ut menyn och kände inte för att pröva någonting annat.

CTG kurva kördes. Bebis mådde fint. BT var lägre och inge protein. När jag vilat 20 min var BT ännu lägre.. Då kände man typ vad fan gör jag här.

Läkare kom. UL gjordes. Flöde bra, moderkaka bra, bebis mådde bra och låg med huvudet neråt. Sen sa han att bebis uppskattas till 4,2kg. Jaha på BF dagen sa jag. Nej nej nu sa han. Jag sa att jag vet inte om jag vill gå över 2 veckor i sånt fall och fick till svar att det spelar inte någon roll hur mycket jag går över. Dom brukar MAX gå upp 2hg i veckan. =/

Det kunde även diffa på 10% så visst den kan väga 3,8 eller 4,6 idag med.

Toxprover togs och som jag förstod det skulle dom ringa upp. Dom sa det tar dryga två timmar så hör vi av oss sen. Ingen har ringt en och proverna togs kl 14. Jag kanske missförstod dom och dom skulle ringa ifall något var galet. Men som sagt. Hade något varit åt skogen hade dom väl ringt.. Annars får jag väl höra vad BM säger på måndag.

Hem iaf och hämtade badkläder, hämtade barn och så åkte vi till Löga. Varit fint väder hela dagen och när vi kommer dit så dyker ett jättemoln upp så vi fick helt enkelt gå in och bada.

Leo lillbus och Heaven fick pannkaka. Doktorn sa att vi fick ge ägg i mat och han har ätit våfflor förut och även smakat på Heavens pannkakor och det har gått bra. Idag gick det mindre bra. Kan det ha varit en kombination av klor och ägg eller jordgubbar och ägg? Ja vem vet..


Nu sover Leo sen en stund tillbaka och Heaven ligger i sin säng. Vi ska se på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar