tisdag 10 juli 2012

10 juli 16:04

Här hemma har vi det bra. Var på återbesök idag och gulheten är bättre och vikten har gått uppåt. Så 180g upp på två dagar. Nu håller vi tummarna att gossebarnet fortsätter att öka snabbt i vikt så att det räcker med amning. Är min önskan iaf.

Bart sover numera på soffan och ska flytta in i Leos rum så fort svärmor åkt hem för att underlätta för mig. Så jag slipper gå upp till Leo som vaknar och så att jag kan använda hela sängen till att amma. LYX!

Själv har jag ont i magen. Tänkte först att det var tarmarna och att jag var förstoppad. Men sen insåg jag att är jag förstoppad är det sånt som varit mosat högt upp någonstans av livmodern då jag har gått på toa som jag ska utan problem. Fick sen igår kväll ASONT långt ner. Typ vid äggstockar, livmodern. Whatever.Tänkte eftervärkar men satt i för länge. Var inge som kom och gick utan satt i. Låg dubbelvikt i soffan med tårar i ögonen och tyckte synd om mig själv. Men med alvedon och ipren från grannen gav det sig tillslut. Fortfarande ont i magen och idag på återbesöket tog jag upp det och BM undersökte mig. Gjorde ASONT när hon klämde mig runt livmodern och på. Men eftersom det inte kommer ut massa blod eller koagel, avslaget luktar som det ska och jag inte har feber är det okej. Blir det värre eller något mera tillkommer är det kontakt med dom igen som gäller.

Bart har tagit svärmor och barnen till lek och buslandet och jag lillebror har sovit middag. Dock vaknade han bara till för blöjbyte och mat och sover nu igen. Själv tror jag inte att jag kommer kunna sova mera. Önskar jag kunde slappna av mera men eftersom vi ska flytta om kortare tid än en månad så känns det som om jag borde packa någon låda eller så istället.

Nästa vecka ska barnen till dagis igen. Då så ska vi ta oss till återbruket med grejjer. Lite till farmor, packa mera kartonger, köpa mera kartonger och försöka hitta dom tapeter vi vill ha i vårat sovrum och i barnens rum.

Det var allt för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar