måndag 30 juli 2012

30 juli 08:20

God morgon världen. Var inte jätteskoj att ligga vaken inatt och lyssna på regnet som öste ner.
Heaven har gnällt lite i sömnen. Slagit i huvudet i stödbrädan som gör att hon ej ramlar ner. Velat komma över till mig men det går inte.

Sammy har ätit varannan timme inatt och Leo har vaknat tre ggr.. Suck säger jag bara. Undrar hur jag ska göra när vi flyttar. För Leo är inte vaken. Gnäller och skriker och gråter i sömnen så han får en flaska med 30  - 60ml välling av mig. Ska jag ha en babyspeaker på så att jag springer upp varje gång eller ska jag strunta i det och gå upp när han vaknar? Har hört många vänner som inte ens användt babyspeakers?

Undrar vad man ska göra idag.. Heaven vill gå till lekparken som är på väg till Öppna förskolan efter att Leo sovit middag. Hon vill även åka till Björnön och leka med Keegan. Karin sa igår att dom ev ska åka och bada och ifall dom åker till Björnön så kan jag tänka mig att åka dit med när Bart slutar jobbet.

Går inte att vara hemma. Inte så att jag har någonting emot när det är rörigt men nu är det äckligt här. Äckliga golv, äckligt dammigt, äckliga toaletter. Ja fy fan det är vidrigt rent utavsagt.

På fredag när Bart slutar jobbet så ska vi åka och hämta ett släp vi lånat och sen åka till förrådet med massa kartonger. Världens bästa farmor kommer hit och ska titta på när ungarna leker i sandlådan. Sen på söndagen lämnar jag barnen hos farmor för att flytta resten av lägenheten. Perfekt.

Sen blir vi bostadslösa fram till 21/9..

Tapeten till pojkarnas rum har vi köpt och jag har hittat en jag vill ha i mitt sovrum tror jag :) Sen är det bara Heavens rum kvar.

2 kommentarer:

  1. Är det babyphone som du emnar? I Ledebrg klarade vi oss helt utan, men i de thrä huset hör man inte barnen nrä dom vakanr, så jag skulle vänta med att köpa något tills ni vet. Sen måste jag vara jättesnabb ifall S vakanr, annars är det försent och så kan hon inte somna om längre. Men välj en utan en massa störningar, ju dyrare ju bättre stämmer väldigt bra på babyphoner...

    SvaraRadera
  2. Är det fornforskargatan eller flintmästargatan?

    SvaraRadera