fredag 17 augusti 2012

17 augusti 17:45

Sitter inne och ammar. Är för varmt för att sitta ute med en bebis mot bröstet.. Då rinner svetten ännu mera.

Tog oss iväg till en park i Aalst så Heaven fick leka. Bart tog Sammy och jag följde med Heaven på allt hon ville visa mig. Slutade iaf med att jag var dum :) Lämnade av henne hemma hos svärföräldrarna och åkte vidare till Colruyt. Jag blir lika förvånad varje gång jag är där. Man tar sin vagn. Man lastar på det man vill handla. (I belgien köper man inga påsar, man har med sina egna plastkassar alt kartonger att packa i. Kartonger kan man få i affären).
På colruyt handlar man mycket. Dvs plattor med öl. 6pack med 2liters cola etc. Ta tex mannen framför oss. Hade nog sex plattor öl. 4 6pack med läsk. Några pack med mjölk, juice etc. När man kommer till kassan så ska kassörskan scanna allting och LYFTA över det till en annan vagn så får man ta den nya vagnen att gå. Dom som arbetar där står böjda mest hela dagarna och lyfter. Varför klagar inte folk???

Vi köpte inte så mycket. 3 st backar med jupiler. Dvs 3 backar med 24 st 25cls öl i.. Var ju "rea" :D Köp 3 betala för 2. Eller som det står här. Köp 2 och få en gratis. Varje back kostade 8,99euro. Så detta ska då kassörskan scanna och lyfta över till en ny vagn.

Förstår inte detta fenomen.

Bart ska nog iväg till Oli ikväll så vi har omorganiserat sovrummen så att alla barnens sängar står i mitt.. Vi får se hur natten blir :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar