måndag 20 augusti 2012

20 augusti 19:35

Gårdagskvällen var inte rolig. Problem varje kväll att få Leo att sova där det inte finns en spjälsäng. Trist men så är det. Igår tog det dryga två timmar och mitt tålamod är i botten. Nu sitter jag här igen bredvid honom medan han rullar runt. Drar i rullgardiner, kryper ur sängen, plockar upp leksaker etc.. Men har vi tur så blir natten bra iaf. Han sov hela natten igår igen så alltid något positivt..

Men gick bra. Tog en kvart sen sov både Sammy och Leo. Jag har hunnit diska och Heaven leker med granntjejjen.

Hade en bra idag. Upp i ottan som vanligt. Kl 9 var alla klädda, Frukosten äten och disken diskad och vi var redo och åka. Tog en sväng till action och zeeman medan Bart och Leo geocachade och sen åkte vi till Sealife för att kolla in djuren. Heaven började redan på parkeringen att bråka med mig. Hon stod och lutade sig mot en bil som var parkerad bredvid våran bil och jag försökte åtskilliga gånger säga till henne snällt om att ägaren till bilen ville gå in i sin bil och hon var tvungen att flytta på sig. Satt på huk framför henne. Fick till svar "du är dum mamma och jag tänker INTE lyssna på dig". Till slut fick jag lyfta bort henne och talade vänligt men bestämt om att vi befinner oss på en parkering och hon ska lyssna. Annars så blir det inga djur för henne och pappa och leo kan gå själva. Då blev det skrik och gråt en kvart eller så innan hon lugnade ner sig och talade om att hon skulle lyssna. Sen var hon faktiskt duktig och vi hade riktigt skoj i si så där 15 min innan hon började om igen :) underbara dagar.. Kändes riktigt bra att höra av pappan till granntjejjen att hon är likadan :) Har funderat hela dagen på om jag totalt har misslyckats med min uppfostran men kanske bara är åldern. Får väl hoppas det..

Vad gäller våran yngsta förmåga så har han inte bajsat sen i fredags men det är ju tydligen normalt när man ammar och han vill aldrig ligga själv. Lite jobbigt då han får skrika rätt mycket. Tex om jag är själv med dom eller om Bart är upptagen och jag måste rädda Leo från något galet upptåg eller byta bajsblöjor. Vagnen går inte. Är bara bära och han äter minst 1 gång i timmen. Sover dryga 20 min pass då och då utspridda under dagen. Lite småjobbigt. Hoppas att amningen stabilserar sig snart.
Nätterna har ju varit rätt ok men inatt var det fruktansvärt. Ca en gång i timmen så åt han =//


Gårdagen när vi kom ner till stranden. Äntligen tänkte jag och längtar till nästa sommar när alla barnen kan ha små vagnar en kort stund och vi kan sitta där en längre tid. Längtar ännu mera till om två år då vi kan hänga där en HEL dag :)

Heaven badar med Bart. Här är det både armpuffar och simring som gäller. Man vet aldrig med vågorna.

Begravt Heaven. Tyckte hon var superskoj :)


Mellan amningarna hann jag och Heaven bada lite =) 


Begravd pappa =)



Godmorgon världen :) 


Jag och barnen.


Sealife.

Leos min när han såg alla fiskar. Vi går i en gång så att dom simmar runt oss och omkring oss. "ojoj" "daar".. Sa leo varje gång det kom en fisk.. Och så pekade han=)

Nu sitter Sammy i Barts knä och fiser.. Han luktar inte gott säger Bart :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar