måndag 20 augusti 2012

20 augusti 22:27

Jag gör allt för att hinna med Heaven. Men jag hinner inte. Jag hinner inte ge henne all uppmärksamhet hon önskar.

Hon har frågat mig om vi kan gå och bada. Om Oma kan vakta Leo när han sover och pappa kan ta Sammy. Men Sammy ska ju bara äta och äta.

Nu ikväll efter att Bart legat hos henne och sen gick ut för att städa upp allt innan det blev kolsvart sa hon. "mamma när Sammy har ätit färdigt kan du geva honom till pappa så du kan killa mig med två händer på magen". Får man dåligt samvete eller.

Ifall man ger Sammy ett mål med ersättning borde det väl inte skada amningen? Bad svärmor ta med flaskan hit om hon hittade den. Eller om jag lyckas pumpa ur så att han kan klara sig någon timme. Får man ur 100ml borde han väl klara sig. Om han nu tar emot flaskan. Annars kan dom ju skedmata. Men i sånt fall kan jag kanske ta mig iväg med Heaven på torsdag när Leo sover middag. Onsdag ska vi iväg.

Fy fan vad värdelös man känner sig. Detta eviga ammande. Jag låg bredvid henne och ammade och kliade med en hand så det är inte att hon vill ha mig där. Hon vill ha ensamtid med mig och jag hinner aldrig ge henne tillräckligt.

Hon ville leka med vattenballonger med mig så jag handlade det. Hann fylla 5, sen amma, sen kastade vi dom. Sen amma. Om Sammy kunde äta konstant så han blev mätt istället för att äta fem min, vila, äta fem min, vila.. Hur gör man?

Eller ska jag bara ge upp amningen för att hinna med Heaven?

Men dags att försöka sova. Hör att Sammy är vaken. IGEN. Gick därifrån för 2 min sen. Då hade han släppt bröstet och sov. Snart är kl mellan 06 och 07 och det är morgon igen och ny dag börjar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar