tisdag 21 augusti 2012

21 augusti 19:27

Haft en till bra dag här vid kusten. Gick upp med Leo tidigt i morse och sen har det gått i ett. Runt tio tiden tog jag en morgonpromenad och då insåg jag att jag enbart druckit kaffe och inte ens ätit frukost ännu. Promenerade 2km bortåt. Inte lätt att promenera här när det inte finns några trottoarer utan bara cykelbanor men promenerade så långt det fanns. In på Zeeman för att köpa ett par boxershorts till Leo så att han har att sova i. Upptäckte att det var marknad så tog en sväng där och hittade något set till mig att sova i. Hoppas jag kan ha det. Storlek XXL. Kändes trist att köpa XXXL eller XXXXL.. Nu håller jag tummarna.

När jag kom tillbaka sov Leo middag och Bart värmde i ordning lunch. Vid tvåtiden kom svärmor och vi tog oss ner till stranden. Ammade Sammy och sen lämnade jag över babyn och badade med Heaven och lekte i sanden, plockade snäckor och bara var. Superskoj. Önskar vi kunde sitta en hel dag och bygga en sandby. Ha en båt eller en bil eller vad Leo nu vill ha och någon av Heavens små dockor eller ponnysar som kan bo där. Men antar att det blir till nästa sommar när jag inte ska amma i tid och otid.

Stör mig ENORMT på att svärmor hela tiden talar om för Sammy att han ska skrika. Han ska inte behöva bli buren hela tiden etc. Det är väl min sak att avgöra. Inte hennes. Har förklarat åtskilliga gånger att Sammy ej gillar att ligga i vagnen och idag så ringde Bart henne för att höra om hon ville sitta och passa Sammy så jag kunde bada med Heaven vilket hon gärna gjorde. Men när vi väl kom till stranden tog hon vagnen och tänkte gå därifrån med den för han kunde ju skrika lite. Det gör väl inget. Varför inte bara hålla barnet i famnen så är han tyst?
Men blev bra tillslut iaf.

Köpte frituur mat då klockan var halv sex när vi gick därifrån men blev skapligt arg. Bart beställde en klein, en normal och en groot och vi fick bara en klein och en groot. (olika storlekar). Bart sa till och dom kom med den tredje och så fick vi betala igen för han hade ju glömt att slå in den sist. Tillråga på allt var dom inte ens klara. Ja jag blev ARG...

I morgon blir det serpentarium med Malena och hennes familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar