torsdag 23 augusti 2012

23 augusti 19:34

Haft två mycket bra dagar.
Igår så tog vi bilen till Blankenberg och till serpentarium där vi mötte upp Malena och Paul och deras två barn Cowen (3 år) och Lilith (1 månad). Kollade in alla möjliga sorters ormar, skorpioner, ödlor, grodor etc. Sen en tur längs strandpromenaden och köpte glass. Lyxglass fick jag med tre kulor, ett kex, choklad sås, chokladflarn och vispgrädde. GOTT!!!

Efter det bilade vi tillbaka hit till campingen. Malena med familj sov över i Barts bror tält som står uppställt vid deras husvagn så vi grillade och ungarna lekte hela kvällen.

Idag hade jag sån tur så Bart tog Leo. Blev inte supermycket sömn inatt då kombinationen grillat, choklad, chips och cola gav mig halsbränna så jag mådde illa halva natten. Leo vaknade till vid 23 och skrek en kvart och Heaven skrek både vid 00 och 01. Men annars var natten helt okej. Sammy somnade i famnen vid 20,00 och sov sen till 03. Så skulle få en massa sömn om dom större barnen sov bra.

Vi tog oss till stranden. Hade strandtält med oss som Lilith och Sammy fick ligga i. Sen vart det massa bad, bygga sandslott och rulla i sanden. Jag älskar havet, jag älskar stranden. Det är helt underbart.

Vid 17,00 åkte Malena och Paul vidare mot Katzand i Holland och vi åt upp gårdagens rester. Målade lite med barnen på asfalten och bara hängde.

Leo har lyckats att ramla ner för trappen här vid husvagnen så halva ansiktet är uppskrapat. Fick ett jack vid ögonbrynet men var inte djupt och inte långt så inget vi behövde uppsöka sjukvård för. Men nu är han sönderskrapad. Försökte även åka rutschkana utan blöja så han kom en liten bit och sen gjorde han volt och landade på huvudet. Leo tittade glatt upp och sa "oi oi" och sen upp igen för trappen till rutchkanan så han lyckades halka och nästan ramla ner..

Leo pratar mera och mera. Han kan inte få fram alla bokstäver men för det så kan han ljuda ihop ord som öppna, ramla, klättra etc. Nya favoritordet är bil som han ropar så fort han ser en bil eller en traktor. När han ser sin pyjamas eller filten han använder här i husvagnen.

Tror även att Heaven är gladare idag då Sammy faktiskt har sovit i vagnen ett bra tag. Blir bättre när man pallar upp honom. Tyst reflux kanske? Så jag har hunnit bada med henne, bygga sandslott, gunga etc. Allt känns bra mycket bättre då.

Tyvärr tar våran lyxsemester här vid kusten slut i morgon då vi åker tillbaka till Wieze igen. På söndag kommer Heidi från Antwerpen. På tisdag ska vi till bliermeersen (eller vad fasiken hette det nu då?) i Deinze och träffa Sandra och hennes barn och på torsdag nästa vecka kommer svägerskan och deras familj hem från semestern.

Nästa helg bär det av till Holland för att bo i en bokad camping husvagn där några nätter och då så ska vi passa på att gå på efteling. Sen ska vi hinna med plopsaland också.

Händer en massa här i Belgien. Men vi längtar efter att få flytta.