torsdag 9 augusti 2012

9 augusti 12:43

Jag tänker ibland att jag hade tur som tog studenten när jag gjordet och lyckades att få ett jobb. Idag verkar det omöjligt att lyckas få ett jobb. En massa utbildningar skall man ha för allt och det är väldigt viktigt med erfarenhet. Hur skall man då kunna få ett jobb som ett allra första jobb.

Funderar över detta ibland hur det skall gå för mina egna barn den dagen det är dags för dom att söka jobb. Satt och kollade runt på nätet och tycker att många sidor där man kan kolla lediga jobb är förvirrande. Det är flera olika sidor man skall klicka sig igenom.
Hamnade på metrojobb och insåg att den sidan var lite enklare. Bara att direkt välja vilket län man bor i och vilken stad eller så går man direkt och klickar in sig på den sortens jobb man är intresserad av och ser i vilka städer just drömjobbet finns.

Jag hoppas, önskar och tror att den dagen mina barn skall söka jobb så finns det flera jobb, är lättare att få ett jobb och att sidor där man enkelt får en översikt precis som på metrojobb existerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar