fredag 26 oktober 2012

26 oktober 21:30


Babybjörn är ett svenskt familjeföretag som säljer helt underbara bärselar tycker jag. Hade själv turen att vinna en babybjörn Miracle förra sommaren  som har användts flitigt här hemma. Vad jag inte tänkt på tidigare är att Babybjörn även säljer andra saker som pottor, matstolar och babysitters. Spännande egentligen. Jag är ju ofta i Belgien och där ser man rätt ofta mammor som går omkring och bär på barn i bärselar av märket Babybjörn och jag brukar tänka "Hah, det där märket är minsann svenskt". Redan under 70-talet utvecklade grundaren till Babybjörn är en bärsele då företaget var tidiga med att upptäcka att barn behövde mycket närhet. Bärselen hette Hjärtenära och var en succe bland föräldrarna.

Att bära sina barn är a och o tycker jag. Hur ska man annars få vardagen att fungera? Det är så mycket man måste sköta i hemmet och barnen vill gärna vara med och vara nära. Själv skulle jag inte klara mig utan någonting att hänga fast barnen i :) Samma när man är ute och promenerar så tycker ju inte barnen är det kul att bara ligga i vagnen. Tillslut så vill dom ju komma upp och har man då en bärsele under vagnen så är ju det problemet löst . Jag tycker om att ha armarna fria och vill ha mina barn med mig så jag rekommenderar varmt att ha en bärsele till sina barn. Alla mina vänner som är gravida rekommenderar jag bärselar till.  På hemsidan bonti.se kan du kolla in en del av Babybjörns Sortiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar