måndag 29 oktober 2012

29 oktober 04:02

Tänk så olika nätter kan vara. Igår natt sov Sammy utan att äta hela natten. Fick nappen en gång. Så mellan ca 21-08 så åt han ingenting.

Inatt e de annorlunda. Somnade ca 20:00. Åt en flaska med 180ml kl 21:00. Amma vid 00. Nappen vid 03. Ammar nu med och sen fyller jag på med en flaska ersättning tänker jag.

Dagen har varit bra. Haft besök. På förmiddagen kom Emma, Lava och Sigge förbi. Skoj att ses. Hinner ju aldrig. Vi konstaterade att hennes uterum varit klart i ett år och jag har inte sett det en. Skandal ju. Sa att vi kanske skulle boka in en helg om ett halvår så kanSke vi hann. :)

Eftermiddagen bjöd på fler gäster. Mmma, pappa, moster, farmor, farfar, morfar och hans lilla tax Kajsa och Kamilla, Pierre och River. Elias och Camilla kika förbi en snabbis med.

Trevligt. Massa fika. Allt jag åt fördes in men sen blev de pizza till middag. Bjöd syster mer Karl vilket vi skulle gjort för länge sen. :) så vet inte hur många kalorier jag åt. Som min syster sa man fyller bara en gång om året. :)

Tog iaf en promenad med Sammy i vagn tillsammans med syster och Tiver på 4,5km. Så känns lite ok även om det inte uppväger pizzan. Skulle ha promenerat med Holm när hon slutade jobbet men struntade i det. Var helt slut.

Fick massa trisslotter av pappa och morfar. Vann 30:- på en från morfar och ingenting på resten. Synd.

Av min syster så fick jag ett lyxset från bosyshop med duschcreme, scrub, bodylotion etc :). Med chokladlukt. Jon tyckte att får jag inte äta kan jag åtminstone lukta. Av farmor fick jag ett rivjärn jag önskade.
Idag när natten är slut :) ska jag nog ev gå till öppna förskolan med bara Lro. Tror dom han behöver mera egentid så ska han väl få det.

Igår lördag gick de bra att lägga. Både lunch och natt. Idag åt skogen :/

Super trött var han. Skrek nästan en timme innan Bart lyckades vagga honom till sömns i famnen. Sov drygt en kvart sen blev han nog väckt sv att det började komma gäster. Så när det väl blev nattningen för natt så skrek han bara en halvtimme innan han somnade. Är tråkigt men blir ju att man drar sig för att gå och lägga honom.

Nu påbörjar Bart sin kvällsvecka igen så jag är ensam. Ska bli intressant att se hur det blir.

Nej nu har Sammy snart ätit upp flaskan. Får hoppas att han vill sov igen sen. Jag är trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar