tisdag 13 november 2012

13 november 17:52

Fy helvete vilken natt det blev. Men inatt ska det väl bli bättre?? Leo la sig direkt igår och somnade. Heaven likaså. Halv åtta sov även Sammy och jag inväntade halv åtta hos mig för att sedan promenera med Camilla.

Kl 22 så vaknade Heaven. Kl 22,30 vaknade Leo. Då så satt Heaven uppe med Bart och kollade tv. Bart är hemma och är sjuk så vi tänkte att hon kan väl få vara vaken en stund.
Jag frågade Leo om han skulle följa med mig ner till sängen och det ville han men när vi gick förbi vardagsrumsdörren som var stängd började skriket. Om han förstod att det fanns något spännande innaför eller vad det var vet jag inte. Vi gick till min säng. Han skrek hysteriskt och klättrade ner för att ta sig upp så slutade med att jag gick upp till övervåningen med honom så kollade vi alla tv ett tag.

Efter en stund så tog Bart med sig Heaven till sängen och jag tog Leo. Gick ej att lägga honom. La han som en bebis i famnen och vaggade honom. Han somnade.. Jag la ner honom. Han vaknade. Jag la en hand på honom och han blev lugnet själv. Väntade en bra stund och sen så tog jag mig mot dörren. Så fort jag satte handen på handtaget så vaknade han. Bart kom och försökte och fick honom att somna i famnen 2 ggr men så fort han la ner honom så vaknade han. Tillslut så tog jag honom igen, frågade om han skulle med till vår säng och han ville det så fick gestikulera till Bart att smyga ut så Bart gömde sig på toaletten så tog jag mig ner med honom till vår säng och fick äntligen somna.. Närmare midnatt.
Två ggr till har han vaknat under natten men har lyckats få honom lugn så vi fick iaf stanna i sängen till halv sju i morse då Heaven vaknade och kom ner och försökte smyga in. Jätteduktig var hon men tyvärr så vaknade Leo iaf.

Sammy har inte fått någon mat inatt mellan 12 - 05. Han vaknar och äter hela tiden nu så tänkte jag prövar nappen innan jag ger mat och jo då. Det gick. Så inatt blev det bara en amning. Hoppas det blir bättre. Han får i sig massa mat på dagarna så tror inte han behöver så mycket mat nattetid. Känns dock trist att ej kunna ha honom liggandes bredvid mig och mysa lite men vågar inte för Heaven är trött när hon kommer och skulle lägga sig på honom och Leo ska vi inte prata om :)

Idag efter att ha lämnat barnen på dagis så stoppade jag in Timothy och Sammy i baksätet, Marina i kofferten och åkte och hämtade upp Syster med River. Sen tog vi oss alla till öppna förskolan på Råby. Trevligt ställe. Fick träffa några mammor från en sluten grupp på facebook jag pratat med bra länge men aldrig träffat. Trevligt. Skönt att komma iväg lite.. :)

Hem. Hämta barn, lekpark, frukt. Hem igen. Ungarna upp till Bart. Jag städade snabbt nedervåningen, damma ,vika tvätt, dammsuga, skura, laga middag. Nu är middagen uppätet, diskmaskinen är igång. All tvätt är borta och en till maskin är hängd. Ungarna står i duschen och Sammy myser med Bart. Hör hur han asgarvar bakom mig så Bart gör väl nå skoj.

Nu hoppas jag att vi somnar i lugn och ro ikväll så jag kanske kan ta mig ut på en promenad.. Detta med vikten är viktigt för mig och jag mår dåligt just nu så behöver dessa promenader för att orka.

Fasiken vilket långt inlägg det har blivit nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar