fredag 2 november 2012

2 november 21:23

Blev en sväng till badhuset på förmiddagen. Superglad Leo när han såg poolen. Vidare till Lidl för frityrolja. Hämta upp min bil. Hem. Någonstans där somnade Leo. Och vaknade så klart när vi lyfte honom ur bilen. Sen har han varit trött och ledsen hela eftermiddagen.

Syster och mamma kom hit på besök och vi hade mys i soffan. Allt var lugnt. La Leo som var nöjd och glad si så där tio min. Nu 2 h och 40 min senare är Leo fortfarande vaken. Han blev hysterisk. Skrek och skrek. Skrek om napp och kanin. Kasta dom när han fick dom. Ville han sina bollar. Skrek när han fick dom. Ville sitta i knä. Fick han så gärna. Skrek och skrek. Heaven grät för hon ville sova och nere skrek Sammy mamma gick omkring med. Kaos deluxe. Då fungerar inte strategin ta ett barn i taget. Fick ta upp och ta ner Leo. Sätta mig hos Heaven så hon blev glad. Göra flaska till Sammy. Mata Sammy medan jag lugna ner Leo.

Heaven drömmer. Två ggr har jag varit dit och hon gråter stora krokodiltårar. Men när jag lyfter upp henne är hon som spaghetti i kroppen och hon vill inte komma ner till mig. Leo vill bara sitta i mitt knä så varje gång jag nästan fått Sammy att somna har Leo hoppat på honom.

Jag tror jag får ge upp med Leo. Bart får bo på soffan och så får Leo vara vaken till han däckar hos mig. Vilket han nog snart gör.

Skulle behöva plugga men ingen idé. Har gjort halva kursen. Skulle vilja slutföra den men får nog hoppa över det.

Jag tycker det är svårt. Jag kan inte vara konsekvent (som jag läser att man ska vara) när dom andra barnen skriker. Känns fel att lämna en hysterisk Leo för länge men måste ju ibland. Tar jag upp, lägger ner. Upp igen så blir det ju oroligt för Leo. Vad är rätt. Vad är fel?

Lägger in en bild från igår när Leo äntligen somnade. Så typiskt honom.

Sen skulle nog Leo sovit längre i morse om inte Heaven väckt honom.

Svårt detta. Något roligare. Vi åker nog på charter igen 30/5. Frågade Heaven om hon önskade många julklappar eller semester och hon vill åka på semester med oss.

Bjuder även på en bild av en stolt kusin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar