söndag 30 december 2012

30 december 23:30

Haft en bra dag där barnen röjt. H hade nog saknat K trots att hon var tvungen att visa upp en sur min när hon såg honom.

Själv tänkte jag sova redan vid åtta när alla tre sov men S tyckte han skulle vara vaken så han låg på mig och sov medan vi inväntade bror som skulle låna bilen. Runt nio sov vi iaf och kl 23 kom H ner och ville sova här och jag sa att vi går tillbaka till hennes för det är fortfarande kväll. Och att hon ska vara tyst så att S inte vaknar. Hon börjar gråta och här sitter jag nu med en klarvaken S som pratar bebisspråk för fullt. Bart kom precis hem ifrån jobbet så skulle väl kunna ge S till honom men är trots allt mitt i natten så att nej. S behöcer somna.

Igen så ratar han mat och bajsar ofta och bebisgultkornigt. Enl läkaren på sexmånaders var detta helt normalt men känns lite konstigt. Sen kl 18 har jag Butt fem blöjor. Tre med bara pyttelite i men kan inte låta honom ha det på sig eftersom det irriterar och två med mycket. Jag och Karin pratade om ifall han skulle vara förstoppad kanske. Hur märker man det? Han fiser massa. Har magknip iofs. Men det slutade ju vara så här ett tag och när det började om så hade han bajsat rejäla lass varje dag.

Ja vem vet.

Snart nytt år. Dags för nyårslöften. Ska fila på det under natten. :) nu hoppas jag s kan sluta dra i spjälorna och somna om snart :)

Han är ju stora killen. Sitta. De gör han mer en gärna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar