söndag 30 december 2012

Jag funderar lite över detta hur man beter sig på internet? Skriver man hur kränkande kommentarer som helst? Visst har alla rätt att tycka vad dom vill osv.  Min vän Camilla som inte mår så bra för tillfället har fått en kommentar på ett av sina inlägg .

" Om jag vore Jimmy skulle jag lämna dig på en gång. Sånt jävla gnäll om honom jämt på bloggen. Prata med karln istället!!! Sjukt omoget att skriva här istället för att prata öga mot öga. 

Har följt dig ett tag och det är tamefan aldrig ett enda positivt ord om honom. Varför är ni ens tillsammans?! "


Nu undrar jag så klart. Skriver man så här? Jag blev alldeles chockad när jag läste det. Klart att den som skrivit det har rätt att tycka och tänka men att skriva så känns bara kränkande och elakt. Var har medmänskligheten tagit vägen? Eller är det lätt att gömma sig bakom ett nick? Bara man kommer ihåg att anonym är man ju aldrig. Ipadresser sparas så att vill man går ju allt att spåra.

Nej trist är det. Camillas blogg hittar ni här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar