tisdag 1 januari 2013

1 januari 15:20

Gott Nytt År!! Gelukkig nieuwjaar!

Så där ja. Nu är 2013 här. Året då jag kan lova att
* vi ska inte få några flera barn.
* Jag ska gå ner dom flesta av mina graviditetskgn.
* Året då jag får åka till södra frankrike.
* Året då Heaven blir 5 år, Leo blir 2 år och Sammy 1 år.
* Året då jag ska tänka mera på mig själv och mindre på alla andra. Jag ska skriva in mig på friskis och svettis igen och börja träna. Minst en dag i veckan ska jag försöka ta mig iväg. Ska även skaffa ett mammabarn kort till mig och Heaven så är det någon som är sugen på detta. Hör av er.

Gårdagen spenderades med trevliga vänner. Karin och Nathan och deras barn var här på besök. Blev Barts goda soppa med vitlöksbröd, Nathans chicken tikka masala med ris och sen Barts tiramisu med kaffe. GOTT!! Har inte ätit så här mycket på MÅNGA MÅNGA veckor! =) Blev lite tp spelande under kvällen. Massa fyrverkerier och kvällen var super, natten var med bra trots lite missöden. Heaven och Keegan ville inte somna utan 01,30 däckade dom nog ÄNTLIGEN. Båda i Heavens rum och där sov dom sött till 08:30 i morse.
Leo däckade runt tolvslaget. Sammy somnade i vanlig tid men vaknade vid 23,30 och var vaken och detsamma med Lisa. Men trots allt detta blev det bra.

Hoppas att Lisa och Leo kommer bli lika bra kompisar. Lisa och Sammy kanske blir bättre. Lisa kramas mera än gärna med Sammy. :) Hon och Leo tjuvnyps lite.

Lugn morgon, småttingarna fick sova middag. Har tvingat ut barnen på lite utelek och nu ska det bestämmas om vi ska äta någon middag eller inte :)
Själv så funderar jag över Sammys rumpa som smattrar som bara den. Hur mycket luft och gaser kan det finnas i en bebiskropp?! Igår trodde vi nästan att golvet skulle spricka när han satte igång. Han vill inte äta och han har massa gulklibbigt bajs. Han äter nan som vanligt och ja vi får väl avvakta och se. Han har börjat få nan 2 så kanske ska byta tillbaka till nan 1. Bara att när jag fick Leo så var nan 2 från 4 månader eller från födseln om man inte ammade någonting.



Heaven som är stolt och nöjd över sitt glitter!



Leo som står i dörröppningen och kollar efter Keegan. Stod där en bra stund. Keegan är hans stora idol!



Lite tp spelande. Jag och Karin mot Bart och Nathan. Tyvärr vann dom. Första tårtbiten fick dom med frågan. "Vad kastar man för något i spelet Dart?". Såna frågor fick inte jag och Karin. Trevligt var det att spela sällskapsspel så hoppas vi kommer göra det någonting mera.



Bart och Sammy kollar in fyrverkerierna! =) Han ser ut att ha knubbkinder med sina hörselkåpor på.



Sammy fick sitta framåtvänd i vagnen en stund idag när jag gungande Leo. Leo blev ledsen för det var hans plats men Sam verkade nöjd.

Nu hoppas jag att vi alla får ett superbra 2013. Där alla håller sig friska och på fötter. Inte har massa ekonomiska bekymmer.

Så Gott Nytt År igen alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar