söndag 11 augusti 2013

11 augusti 19:58

Fredagen tillbringades hemma. Tvätta och sitta ute. På kvällen kom Heidi för att hämta upp mig. Hon körde vilse såklart. Davy hade tagit gpsen och vägbeskrivningen hon skrivit ut fungerade inte då de var vägarbete typ överallt. På samma ställe som du Anette fastna fastna hon. 

Blev att köra till Antwerpen, hämta upp Davy sen åka till en gratis festival med namn casa blanca. Tydligen sista året sa Davy för förra året var det bara 16000 besökare. Tyvärr är de nog pensionärsvarning på oss alla tre då de vad för mycket folk, för trångt, för högljutt och för dyr alkohol. 2,5€ för öl, vin eller typ kriek och 5€ för en coctail. 

Lördagen hälsade vi på Barts mormor och morfar och när barnen sov äkte jag hem till Heidi som bor i Wieze. Lite trevligt prat, bubbelvin och chips sen åkte jag hem för att sova. Kunde jag sova? Nej. Var nog vaken till halv ett ett innan jag somna. Mellan två och fem krånglade Sammy och sju ringde klockan. 

Dagen har spenderats på efteling i kaatsheuvel i Holland. 


Haft en bra dag. Sammy hemma med svärmor. Här sitter ungarna vid ingången till sprookjesbos. Jag och Debby gick dit medan Bart och Yvan tog med sg. kenzo och Noah för lite karuseller. 

Jag älskar sprookjesbos. Det är som en sagovärld. Svampar som spelar musik. Alla möjliga tänkbara sagor med rörliga figurer. 


Grönt och massa träd. 


Min favorit är flickan med svavelstickorna. Får mig att tänka på mormor. Hon berätta den jämt. Man hör historien på nederländska samtidigt som man see en docka tända eld på svavelstickor. När man hör att det är en eld hon ser är de hologram som lyser. Slutar med att det blir mörkt och man ser ett hologram av henne och hennes mormor/farmor. 

Heaven favorit är Snövit och spegeln. Tyvärr kan jag inte ladda upp film via telefonen just nu så kan ej visa videon. 


Finns även hans och Greta. Askungen. Törnrosa. 


Efteling är helt klart värt ett besök!!!


Hans och Gretas hus. När man rör vid grinden öppnas fönstret på dörren och häxan kollar ut och frågar vem som
Äter på hennes dörr. 


Allra bästa var ju så klart. 


De sprookjesbom!!! Berättar sagor för barnen :). 



Gick på teater. Raveleijn. En pappa som letar efter sina barn som hamnat i en förtrollad värld. Superhäftigt med ljus och ljud effekter och flygande fåglar. Stor drake som sprutar eld. Pratade såklart nederländska men fan s hörlurar med översättning att köpa om man ville det. 



Har åkt karuseller. Gått en massa 
Spöregnade typ en timme så vi stod först under ett träd och blev dyngsura men hittade tillslut en stor scen att torka på. 


Debby bjuder på kakor på scenen. 


Medan regnet verkligen forsade ner. 



Finns en labyrint där bara barn kan komma in. (Föräldrar kan såklart) men står på skylten att den är för barn. Rätt stor och man måste gå genom ett nyckelhål för att komma in. 


Tyvärr var hemma va 0,5cm för kort. 110 var de för vissa bergochdalbanor så hon var ledsen. Oona var precis 120 så hon fick åka allt 


Allihopa utom jag som tar kortet. 



Vi har haft det bra. Nu dags att åka hem till Belgien igen. Snart i Breda då snart vid gränsen. :) sen blir det dålig motorväg
Igen. 

Ska ni på semester i Europa. Besök efteling. Går inte att beskriva hur fint det är. Tycker jag. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar