lördag 17 augusti 2013

17 augusti 03:39

Sitter i bilen på väg till belves i södra Frankrike :) 88mil att köra. Enl gps 8h och 46 min. 



Inte skrivit på ett tag. Men har inte mycket att skriva. Promenerat med Helen varje kväll. Igår blev jag påkörd av en bil. Vi gick på vägkanten och en bil kom. Helen går ut i vägrenen och jag med nästan. Bilen flyttar sig ej och kör på min armbåge med sin backspegel. Tänkte ej på att ta reg nummer fören bilen var för långt bort. 

Var till Aalst igår med Helen. Invaderade action och handla massa!!  Köpte en present till Karin på C&A. Hoppas du kan ha presenten!  

Torsdagen spenderades i hulst i Holland. Public holiday i Belgien så alla affärer stängda så åkte över gränsen. Typ 45min att köra. 

Leo vakna vid 2. Leo ook åka frankrijk sa han. /). 


Så där ja. Över franska gränsen. Kl är 04:19 och vi har 7:55h kvar att köra. Jag är redan kissnödig. Skulle inte druckit kaffe när vi gick upp. Leo är fortfarande vaken. Heaven prata iaf för fem min sen :). 

Första stoppen avklarat. Nära Orleans'. 442km kvar enl gps. Parkeringen var full. Då menar jag full. Bilar och människor överallt :). Schyssta var att det fanns en hoppborg. 


Så barnen fick studsa lite. 


Krocka nästan nu. En fransman körde över från innerfil till mitten där vi var. Utan att kolla. Bara några cm från att köra in oss. 

Klockan är 11:59 och vi har väl dryga 16mil kvar. Stannat för att kissa och äta lite igen. Dags att köra igen. Barnen är super duktiga. Kommer tyvärr bli tvungna att stanna igen för vi har inte så mycket diesel kvar. 


Tur man är så snygg när man kör :) bart var tvungen att sova lite så jag fick köra. Vilket landskap. Helt underbart. Är schysst när man kör genom olika länder och ser hur länderna ser ut. Märks att vi är längre söderut. Solen bränner och allt är gult inte för att det är höst utanför att det är torrt :). 



Matstopp. 

Stress. :). Kunde köra 110km. Körde nerför ett berg. Nu bara 50km och trafiken står i princip still :). 

Stannade och tankade och tur nog följde Bart med in. :) för diesel nr 3 förstod hon ej. Massa folk. Massa turister från Belgien, Holland och England men ingen engelska förstår dom. 

Nu kör vi på småvägar så jag får ångest. 

Har 4mil kvar och det är högt fall om vi kör av vägen. :/. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar