tisdag 20 augusti 2013

19 augusti 21:01

Fasiken. Leo sov middag i bilen idag. Hur kunde jag låta honom göra det:/. Suttit mer en timme med honom nu. Sammy har hunnit somna och vakna två ggr. Själv mår jag aspiss och vill bara sova! Bart har gått till lekparken med sin bror, brorsans barn och Heaven för att jag ska få vila. Men kommer inte bli nå sova inatt heller för skrika och gapa är bättre en att sova. Snart är det morgon och man ska upp igen. Blir fullkomligt galen. Förstår inte hur människor orkar detta. Bli väckt x antal ggr varje natt. Sitta som en idiot varje kväll. Inte hinna göra någonting. Roligt med semester när jag bor i sovrummet för att få barnen att sova. 

Men men. Någon gång ska det väl vända. Blir avundsjuk på svägerskan tex. Hennes barn tog sovmorgon till nio idag. Händer aldrig i min familj. Sju ska dom upp oavsett när dom la sig. Sju är det fan knappt morgon. Okej när man jobbar. Men har ju bott hemma i flera år känns det som nu så aldrig att dom behövt bli väckta. 

Heaven är för tillfället trotsdamen. Trotsar, lyssnar ej, skriker och ignorerar.  Blir galen. Vet inte hur ofta vi grälar hon och jag. Om att hon springer rätt ut i bilvägar. Att hon hoppar i poolen ensam fast hon inte får. Suck. 

Leo han ska hålla handen och sitta i mitt knä. Ingen annan duger. Får knappt gå
På toaletten ifred. Mysigt men emellanåt drygt. 

Sam han är fortfarande bebis men har temperament. Kastar saker omkring sig och 'bråkar' med sina syskon. 

Ja det var mina barn. Vem vet. I morgon ska vi hänga vid poolen hela dagen så i morgon kanske barnen somnar så jag kan få somna i tid. Men då så ska väl Heaven gapa och skrika om att hon inte är trött fast hon är supertrött. 

Så. Sam vaken och skriker igen! Sov istället. Varför gapa och skrika när man bara kan vara tyst och sova!!!!

Mitt tålamod är snart slut så snart går jag ut så får de somna bäst de vill. Eftersom båda pojkarna sover med mig så kan jag inte lämna Leo och gå för då väcker han Sammy. 

Heaven sover med svärmor så Bart han har eget sovrum. 

Nej. Negativ är jag. Och fast på en bana på candy crush. Jag vill ha semester. Ensam! Med bara mig själv och ett gäng böcker. 

Gav upp tillslut. Gick och ringde Karin. Lite stöd:)

Leo bröt ihop igen och ligger nu i svärmors säng. Hoppa han somnar snart. Sammy har vaknat två ggr till men verkar sova djupt nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar