lördag 24 augusti 2013

24 augusti 16:16

Utflyktsdag. 
Först till maison forte de reignac. 


Ett slott urgröpt ur en stenvägg. Coolt. 



Gammal klänning :). Lite spöklikt vem har använda den :)


Heaven med en riddare. Den höll på att skrämma slag på mig. Gick så att jag ej såg den så börja den röra sig. 


Kollade in fängelsegrottan. Självklart skulle barnen testa hur det var att sitta fast. 


Och även då föddes barn. Tycker den påminner om sängarna som finns på förlossningen nu :)



Batonessans rum :)


Sen till minns ej namn ;). 


Ett gammalt slott de fixat så mycket de går. Med pengar de får in för inträde försöker de ordna mera. 
Mycket spännande. Var en spiraltrappa i original som var lång. Hur gjorde man den? Hur lång tid tog det? Vad hände om man hacka fel i sten? 




Leo står i ett fönster och vinkar till svärmor och Sammy. 

Dagen avslutades i sarlat. Nu är kl19:30 och jag sitter med pojkarna. Svärmor lagar middag. Haft huvudvärk hela dagen. Önskar jag kunde klara mig på mackor som dom men känns som om hela hjärnan går på lågvarv. 

Börjat få problem med Sammy. Han blir ofta arg när han inte får som han vill. Fyra ggr nu har han skrikit tills luften tagit slut och då fortsatt skrika ljudlöst tills han är mörkblå om läppar och ansiktet nästan ser vitblått ut. Affekt kramper? Är de samma sak? Vad gör man åt det?

20:00 Leo inte i närheten av att somna. Sammy nyss somnat men så fort jag lägger ner vaknar han igen. Svärmor oh bart äter. Jag får äta kall mat. Hoppas jag får möjlighet att lämna husvagnen en stund ikväll. Skulle vilja kolla min mail och så. Poolen är eg öppen för kvällsbad. Ser mysigt ut men vill inte gå och bada ensam. Känns patetiskt. 

20:17 sov nu! Nu börjar mitt tålamod verkligen ta slut. Detta eviga sittande med barn som inte ska sova. Går jag härifrån så skriker han så får jag börja om med Sammy igen. Jag är så hungrig och huvudet värker. Men börjar må illa nu med. Ingen frukost i morse för jag hann inte. Sen en macka vid två. Allt jag ätit. Blä. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar