tisdag 27 augusti 2013

26 augusti 21:15

Nödvändigt att lägga sig i tid. Jag mår skit. Fryser så tänderna skallrar. La mig för en timme sen med pojkarna. Bart, Heaven och svärmor har gått iväg. Men inte har jag somnat en. Nästan. Men Sammy är vaken för första gången så sitter med honom.

En natt. Kan dom inte sova en natt bara. Jag orkar inte. Bart gick upp i morse och jag la mig igen. 

Skrik skrik. Hoppas han inte vaknar mera en fem ggr inatt. Att Heaven inte väcker mig och Leo vaknar Max en gång. 

23;23 Sam vaken igen. Inte så att han tittar. Men snor runt och skriker. Får hålla fast hmm i famnen. 

01:02 Sam skriker igen.  Hoppas fe går snabbt. Trött 

02:24 Sam skriker igen. Suck :/ blir ju knappt ngn sömn för mig eller Leo som blir störda. Vad stör honom? 

03/21 skrik skrik. Hur fan står man ut. Varför kan han inte bara vara tyst och sova. Att han ligger bredvid mig hjälper inte. Måste sitta upp. Kanske håller på fem min varje gång men jag orkar inte. Snart är klockan mellan 6-7 och jag måste gå upp. 

03:33 skriket börjar om igen. Undrar vad han vill. Jag vet att jag blir galen snart. 

Varit till Heaven en gång men Oma hade skött det egentligen. Men vakna av Sam och skulle på toa och hörde då Heaven. 
Leo har vaknat en gång av Sam. Ville ha nappenninen. 

Undrar om jag ska göra som många föräldrar i Belgien gör när jag kommer hem. Helt enkelt låta Sammy skrika. Inte ta upp honom varje gång. För jag kommer bli galen snart. Snart en månad han hållit på så här. 

03:39 skrikande är igång igen. Leo med vaken. Jag blir galen snart. 

Till slut blev det morgon. Han valna igen vid fyra och sen vid fem. Upp vid sju. Eller vakna. Skrek i sömnen halvvaken. 

Alla sover. Jag är trött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar