söndag 13 oktober 2013

13 oktober 2013

Sjuksköterskeklockor, vårdklockor, sjuksköterskeklocka i metallEn sjuksköterskeklocka är ibland min bästa vän här på jobbet. Jag använder den dagligen på jobbet för att kontrollera bland annat puls och andning. Enkelt att hålla den i ena handen, känna på pulsen och räkna med andra handen och sen räkna andningsfrekvensen.
Patienterna känner sig trygga och vi som personal får bra uppfattning om patientens mående.
De är enkla att rengöra och de låter ingenting


De är små, de väger inte mycket och de är praktiska och snygga. Det finns många olika färger att välja och det är enkelt att ta isär plasten och klockan för att rengöra dom så att man inte släpar omkring på en massa onödiga bakterier.

De går även att använda dem hemma när bakar, när man leker med barnen eller ute i lekparken.
När alla barnen ska gunga och man måste hålla koll på tiden så är det enkelt att kontrollera sin lilla sjuksköterskeklocka.

Ifall man lagar mat eller bakar och vill ha ett hum på tiden är det bara att kolla på sin klocka och se vad klockan är och sen bara tänka hur länge ska maten stå på spisen och sen kika på klockan med jämna mellanrum.

Själv skulle jag inte klara mig utan min klocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar