söndag 15 december 2013

15 december 18:33

Jag tycker årets julkalender är helt underbar. Heaven springer omkring och kallar sig själv Stella och jag är Knota. :) Önskar dock att jag hade samma kropp som Knota men man kan ju inte få allt här i världen.

Har varit en konstig helg. Bart har varit i Malung.
I fredags kväll satte sig Heaven i duschen och blev helt hysterisk. Skrek på mig så jag fick springa dit. Hon sa att det kliade på kroppen och hon rev sig hysteriskt på mage, bröst, armar och ben.
Ringde min privat sköterska Karin som sa att hon hade medicin hemma men att jag kanske borde ringa 1177. Slog numret och det var 27minuters väntetid!!! Då började Heaven riva sig på handflatorna och under fötterna och jag kände att sätter det sig på luftvägarna nu så blir det inte roligt.
Ringde 112 ist och bad om ursäkt för att jag störde men kände att jag ej kunde stå i kö till 1177 men att hon inte var livshotande sjuk. Vi kom överens om att vi skulle åka till barnakuten trots att hon ej fått någon urticaria eller någon andnigspåverkad. På väg till sjukhuset gav det sig dock och sen kom det inte tillbaka. Vad det var får vi nog aldrig veta.

Lördagen bestod av jobb. Kl 19 ringer H hysterisk. Säger att jag måste komma hem. Går ej att tala henne till rätta och eftersom mamma var här och Bart var borta kom jag överens med mina kollegor om att kompa hem då det var lugnt på jobbet.
Kommer hem och hon är jätteledsen och rädd att jag aldrig skulle komma hem igen eller att jag helt enkelt skulle dö. Måste vara mycket tankar som cirkulerar.
Hon somnade tillslut och jag pratade med mamma.


Blev även en vända ner på Bishops med Helena i helgen. Trevligt med massa skitsnack och ett glas vin.

Idag blev det badhuset med barnen och Leo beställde pommes till middag så fick bli mcd. Nu dags för pyjamas och sen se julkalendern! Dock så jag avsnittet i morse men kan väl lika gärna se det igen.

Over and out!

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt med Heaven, tur att du är "van" via jobbet, själv hade jag fått panik. Hoppas det inte kommer tillbaks, vet inte om man kan få sånt av stress eller så? Kul att se att du skriver igen, kollar varje dag :)

    SvaraRadera