måndag 13 januari 2014

13 januari 22:36

Förra veckan var jag på 1½ års kontroll med Sammy. Drygt 13kg och 86cm lång. Han växer den gossen. Kollade in Heaven i samma ålder och hon var 5cm kortare. Har alltid tyckt att han är liten och nätt min lilla plutt. På Leo så kan ej jämföra då jag ej skrivit in siffrorna från 1½ års kontrollen.
Tänk vilken tur att man har BVC - barnavårdscentralen. Visst kan det kännas jobbigt att springa dit i tid och otid men det är ju för guds skull gratis. Det finns råd och stöd att få och vilken förälder behöver inte det?
Sammy slapp vaccin den här gången eftersom han hade höstblåsor men fick ju en spruta i somras för tidigt eftersom han vistades i ett väntrum med ett barn som hade mässlingen.

Vad har du för erfarenhet av BVC?

I Stockholm finns en vårdcentral som heter Serafen.Serafen Här finns både husläkare, distriktsköterskor och jourmottagning. Hemsjukvård är kopplat till dom och självklart så finns det en barnavårdscentral.
Även vaccinationsmottagning. Vacciner är bra. Vet att många är emot det men jag är glad när mina barn är vaccinerade mot dödliga sjukdomar.

1 kommentar:

  1. Skriver inte de ner i sina journaler så du kan fråga angående Leo? Håller med om vaccinationer, är bra att göra även fast det gör ont I mammahjärtat. Och risken att inte vaccinera är ju farligare än om man gör det.

    SvaraRadera