tisdag 14 januari 2014

14 januari 13:52

Något jag med intresse brukar försöka tänka på är hur jag står och går. Hur hållningen har förändrats efter graviditeterna. Man slokar med axlar, putar ut med rumpan och magen ser gravid ut trots att det gått bra länge sen jag var gravid. Jag tror inte att jag är ensam om att känna så här.

Men hur ska man då göra för att få få bättre hållninge? Ett exempel är ju att använda Postures produkter som enkelt påminner dig om att räta upp dig.

Varför ska man då tänka på hållningen? Det är ju enklare att bara gå omkring som man ser ut.
För att genom att dra tillbaka sina framåtroterade axlar skjuter man fram bröstkorgen. Detta i sin tur gör att man placerar huvudet rakt ovanför kotpelaren och man tvingas att spänna mage och rygg som i sin tur leder till en bättre belastning på ryggraden.  Detta är grunden till en snygg hållning.

Jag behöver tänka på hållningen. Jag går omkring och putar med rumpan och gnäller på min mage som hänger i vägen. Bara man rätar upp sig blir man genast "mindre". Brukar även tänka på detta när jag sitter vid en dator. Tänk så enkelt det vore om man satt lika rakt som på en hästsadel.

Andra bilden visar dom typiska problem områden efter graviditeten
Kopierad från http://blogg.alltforforaldrar.se/kroppoknopp/2013/07/16/varan-hallning/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar