onsdag 5 februari 2014

5 februari 10:02

Så. Av båten. Gick sådär ner till Göteborg. Sammy spydde två ggr då bara att sanera barn och stol. De andra var lugna men däremot fick vi nog böter. Kom i en backe. Kanske 200-300m framför oss var en fartkamera. Framför den en korsning. Bilen framför hade kört förbi kameran precis och så ser vi en blixt. Enl skyltar och gps 80 och enl bilen körde vi 70. Är ju om de var 60 precis där och vi missat den skylten. Visar sig. 

Båtresan gick bra. Blev ingen buffé i år. Käkade i hytten. La oss vid 1945 och 2030 sov alla. Leo vaknade efter nappen och Sammy vaknade av en dröm tror jag

Frukostbuffé och kolla soluppgång. 


Detta fick mig återigen att drömma mig bort. Till ett varmt land där man suttit på stranden hela natten för att kolla soluppgången. Drömma går ju. Skulle ju ha flugit till Thailand i fredags. Inte ett dugg bitter!!!

Enl gps ska vi vara framme i WieZe kl 16:34. Hoppas de räcker med ett matstopp och ett kissstopp. 

Leo börjar bli stor. Minns ingenting av föregående resor. Igår var första gången han var vaken när vi körde ombord på båten :) han var imponerad över att vi skulle sova på båten och när vi nyss körde igenom elbtunneln någonstans här i Tyskland var det mycket wow! Insåg precis att vi kommer ta oss till Antwerpen just när alla slutar jobbet. File file. Blää. Totalt ignorerat det men kom på när vi hade en hastighet av 25km/h nyss i några km pga en bil och en lastbil som kört in i varandra. 

Skolan går bra. Fick u på riktljnjeuppgiften. Hela riktlinjesdelen var godkänd men implementeringsdelen hade inte tillräckligt bra vetenskapligt språk. Sen måste jag förtydliga lite saker. Har dock ångest över farmakologin. Läser och läser. Men salstentorna är alltid värre. 

Vilken mardröm. Att kanske bli låst i Tyskland. En lampa blinkar i bilen. Ringt försäkringsbolag och pratat med SOS International. Även med verkstaden i Västerås. Vi kan fortsätta köra till Hollanf och passerar snart gränsen. Där förstår vi språk. Kan göra saker. Lättare med skjuts etc. Ev ta oss hela vägen till Belgien. Men arg blev jag när de säger att de lagar inte allt i Europa. Ibland måste bilen bärgas hem till Sverige. Men i Holland kan ju bart argumentera med. Fick nyss sms med närmsta verkstad. Typ 15 mil dit. Men bara köra att se glad ut. Är kanske 15 mil kvar till hans föräldrar då så går ju att få skjuts etc. De tyckte vi skulle ta hyrbil och lämna bilen på verkstad i Tyskland först. Visst sa jag. Sjusitsig ska jag ha :) bilbarnstolar eyc. Nja åk till Holland sa de då ;)

Ungarna äter kakor till lunch. Men vill inte stanna fören vi är vid verkstaden :). 

Barnen superduktiga och typ 2 mil innan verkstaden slockna lampan så de tyckte vi skulle fortsätta köra. Så hitils en tio min paus på en parkeringen. Barnen super. Vi är i Eindhoven nu så nära belgiska gränsen. Följer äntligen skyltar mot Antwerpen och har enl gps 1:37h kvar till hans föräldrar. Börjar bli rejält hungrig. Ikväll hoppas jag på pommes. 

15:14 äntligen i Belgien. Nu bara ta oss till hans föräldrar. ;)

15:44. Suck. File vanaf wommelgem tot borgerhout 


Ser kanske inte ut att vara mycket bilar men är bilar överallt. En så länge är barnen glada och själv börjar jag må illa. 

Enl gps 49min kvar 11min vertraging (försening, eller nått) medräknat. Hoppas de 11 min räcker 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar