onsdag 10 december 2014

Sponsrad Video: Är det din tur att föra det vidare?

Detta är ett sponsrat inlägg Jag minns när vi slutade skolan. Då så tog man det jobbet som fanns till förfogande och jobbade för att at sig någonstans. Nu för tiden får jag känslan av att de flesta är intresserade av att jobbet ska göra någonting för dem.
För att komma någonstans här i livet så behöver man kämpa. Det gäller att hitta det där lilla exgtra man själv är intresserad av.

Något jag själv minns är några av mina lärare. Vilka inspirerande varma människor dom var. Vilken kompetens, oavsett vad som frågades efter så kunde de svara annars tog de reda på det. Detta får mig ibland att fundera över om jag skulle vilja bli yrkeslärare.

Det som behövs om man readn har ett yrke är ju att läsa in pedagogiken bara och detta kan ju ske på flera sätt. Distans eller deltid och sen kan man själv vara den där inspirerande, duktiga läraren.
Just nu så behövs det yrkeslärare för annars så kommer vi i framtiden ha brist på snickare, eltekniker, frisörer, rörmokare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar