lördag 28 maj 2011

28 maj 20:26

Idag har vi spenderat mera pengar. Bart har köpt sig en husvagn. Helt galet. Men han är nöjd så då är väl jag också nöjd antar jag. Jag är glad så länge jag slipper betala för den!! Jag har ju köpt min soffa..
Nu ligger L i sin säng och jag sitter och uppdaterar blogg och B fixar för film. Vi ska försöka oss på att se en film ikv med.

Idag i bilen för att kolla på husvagnen så fladdrade det till lååååångt ner i magen. Typ vid troskanten. Där man känner första rörelserna. Hade jag inte precis fått en bebis hade jag trott jag var gravid igen :) men som man förstår så är det inet så eftersom L är 12 veckor på tisdag. I sånt fall hade jag blivit gravid innan han föddes och det tror jag inte på..

Jag är trist på att vara svullen och rund och endå så trycker jag i mig choklad så fort jag får tillfälle. Tror jag använder amningen som en ursäkt. Det är inte bra! jag borde sluta med det. Funderade ju på att börja äta omeprazol igen men det passade tydligen inte när man ammade.

Har även hittat en artikel i VLT som upprör mig. Landstinget drar ner på platser på medicin och ökar med 12 på kirurgen. Var fasiken menar dom att alla våra medicinpatienter ligger när det är fullt på medicin? Man undrar ju vem det är som sitter och bestämmer alla dessa dumma idéer. Jag är glad så klart att kirurgen får mera platser men medicin behöver med platser ju.. Jag är även glad att jag är föräldraledig och hoppas att dom har kommit på en lösning till nästa sommar.
Däremot så skulle jag gärna ta del av 12000kr per vecka. Skulle lätt skjuta på min semester.. Så hoppas dom har samma sak nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar