onsdag 31 augusti 2011

31 augusti 19:37

Vad spännande. JAg har ansökt om att bli testpilot för Akta Graco Belogic. En bilbarnstol man kan använda från ca 9 månader till 4 - 5 år.. (9-25kg).

Jag har alltid tyckt att det ser så komplicerat ut att sätta fram dessa större bilbarnstolar. Denna bilbarnstol ser jättesmidig ut. Som ni ser på filmen




så verkar den väldigt smidig att ta ur och sätta i bilen igen. Något till och med jag skulle klara som behövde hjälp att sätta i min förra Akta Graco.

Enligt fakta om bilbarnstolen så är den utrustad med sidokollisionsskydd som innehåller EPO-skum, en metallram som absorberar energin ifall man skulle råka krocka och ett fempunktsbälte.

Det går att ändra läge på stolen och det går att ändra läge för nacken, man justerar det med ett enkelt handgrepp. Perfekt. Behöver en ny bilbarnstol till barnen nu när vi ska åka ner till Belgien och att testa en sån här på en långresa på 160 mil vore ju jätteperfekt eftersom den har klarat plustestet upp till 25kg.

Antingen behöver Heaven sätta sig i en ny bilbarnstol och den här ser ju onekligen bra ut eller så får Leo sitta i den. En ny stol behöver vi och jag skulle bli så glad om jag fick vara testpilot!





Bilden är tagen från denna sidan http://smartsontestpilot.se/belogic/om-testprodukten/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar